پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بهسازی محل دفن زباله سراوان

شهردار رشت گفت: پروژه بهسازی و ساماندهی محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، رحیم شوقی امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهر رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لندفیل سراوان رشت از سال ۶۳ محل ورود زباله شهر رشت و پهنه مرکزی شهرستان رشت بوده که در زمان حاضر، پروژه ساماندهی و بهسازی این محل در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای پروژه بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت از سال ۱۴۰۱، افزود: شهرداری رشت آبان‌ماه ۱۴۰۱ قراردادی را با پیمانکار این پروژه به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان برای پوشش محل دفن زباله منعقد کرده است.

شهردار رشت با تشریح اقدامات انجام شده برای بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده ورود هرگونه ریجکتی زباله (موادی که به هر دلیلی از زباله برای استفاده مجدد جداسازی نمی‌شود)، در این مکان به اتمام برسد و در مدت سه تا چهار ماه آینده با پوشش خاکی کار به مرحله نهایی برسد.

وی با بیان اینکه در پایین دست این پروژه، حوضچه جمع‌آوری شیرابه نیز طراحی شده است، تصریح کرد: با لوله‌گذاری‌هایی که در محل‌های مختلف برای جمع‌آوری شیرابه اختصاص یافته، شیرابه در خط غرب جمع‌آوری و به ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه که موجود بوده و نیاز به بروزسانی دارد، انتقال داده شود و به این ترتیب تصفیه شیرابه صورت گیرد.

شوقی با بیان اینکه در زمان حاضر زباله‌های سطح شهر پس از جمع‌آوری به شرکت کود آلی منتقل می‌شود، اظهار کرد: در شرکت کود آلی دو خط فعال است ضمن اینکه دو خط دیگر در آستانه فعال شدن است؛ بنابراین تمام زباله‌های شهر رشت و شهرهای اطراف پهنه مرکزی شهرستان رشت در این شرکت پردازش شده و تنها ریجکت به منطقه سراوان رشت انتقال داده می‌شود.

شهردار رشت افزود: انتقال ریجکت درحال حاضر به منطقه سراوان رشت انجام می‌شود و پس از اتمام پروژه بهسازی سراوان رشت در محل جدیدی که از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد، منتقل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محل دفن زباله سراوان رشت نماد کم‌توجهی دست‌اندرکاران و قول‌های محقق نشده‌ای است که با چاره‌اندیشی دولت سیزدهم و انجام اقدامات اساسی و زیربنایی طی یک سال اخیر انتظار می‌رود مشکل ۴۰ ساله این منطقه رفع شده و دوباره به طبیعت بازگردد.

منبع: ایرنا

کد خبر 694464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.