فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» به روی پرده سینماها می‌رود

فیلم سینمایی« اخت الرضا »که روایت‌کننده سفر تاریخی حضرت معصومه(س) از مدینه به قم است روز سه شنبه در تالار فرهنگ و هنر قم رونمایی و از چهارشنبه 19 مهرماه همزمان با ایام معصومیه در سینماهای مختلف کشور اکران می‌شود.

به گزارش ایمنا، فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی از چهارشنبه ۱۹ مهرماه در سینماهای کشور اکران می‌شود؛ این اثر سینمایی که سفر حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند، با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مجموعه شبکه‌های کربلا (عتبه حسینی) توسط سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

این فیلم اولین محصول مشترک فرهنگی بین عتبه امام حسین علیه‌السلام و عتبه حضرت معصومه (س) است که با مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت سینمایی نور تابان وابسته به بنیاد مستضعفان در اطراف شهر قم در شهرک سینمایی نور تابان تهیه شده است.

سبک فیلم «اخت الرضا» «داستانی سینمایی» است و با یک شیب اندک به سمت «مستند داستانی» متمایل شده است ازاین‌جهت مستند است که سعی شده در این فیلم از عنصر تخیل کمتر استفاده شود و فضاسازی و شخصیت‌پردازی با محوریت مستندات تاریخی و اتفاقاتی که به وقوع پیوسته، صورت گیرد.

فیلم‌نامه «اخت الرضا» با بیش از ۴ سال پژوهش و با نظارت آیت‌الله احمد عابدی و عبدالرحیم حجتی و تحت اشراف محققان تاریخ اسلام و مشاوران متخصص این امر نوشته شده است و بعد از تحقیقات اولیه فیلم‌نامه تحت‌نظر آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.

فیلم سینمایی اخت الرضا در ۵ موقعیت مختلف از جمله شهرک سینمایی نور تابان، بافق یزد، دستجرد قم، شهرک سینمایی غزالی تهران و شهر مقدس قم فیلم‌برداری شد که اکنون توسط پخش بهمن سبز در گروه آزاد اکران می‌شود.

گفتنی است ساخت فیلم سینمایی «اخت الرضا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی طباطبایی و جعفر ادیب از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا با دو سال وقفه در زمستان ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است.

مراسم رونمایی از این فیلم هم‌زمان با ایام سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در تالار فرهنگ و هنر این شهر برگزار می‌شود و چهارشنبه ۱۹ مهر در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 694462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.