۳ کنفرانس ملی در مجتمع آموزش عالی اسفراین برگزار می‌شود

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین گفت: مجوز برگزاری ۳ کنفرانس ملی مورد تأیید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مجتمع آموزش عالی اسفراین اخذ شده و در آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حاتمی امروز دو شنبه- هفدهم مهر ماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ادغام مجتمع آموزش عالی اسفراین با دانشگاه بجنورد به طور کلی منتفی شده است.

وی افزود: برای تبدیل این مجموعه به دانشگاه، نیازمند ۹ گروه آموزشی هستیم که تاکنون ۷ گروه آموزشی مصوب شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۴ مراحل تبدیل این مجموعه به دانشگاه نهایی شود؛ البته مسائل کلان ملی همچون رویکرد دولت‌ها و مجلس در این رابطه اثرگذار است.

وی در خصوص ارتباط این مجتمع علمی با صنایع، افزود: ۵۰ نفر از کارکنان مجتمع فولاد برای آموزش طی روزهای پنج شنبه و جمعه به این مرکز مراجعه کرده و اساتید هیأت علمی به آنها آموزش‌های لازم تخصصی را ارائه می‌دهند.

حاتمی با اشاره به اجرای طرح اشتغال دانشجویان در مراکز تولیدی، گفت: طی سالیان گذشته تعدادی از دانشجویان را ۲ روز در هفته به مراکز تولیدی اعزام می‌کردیم که در این روزها حقوق نیز دریافت می‌کردند و از طرفی با روند تولید از نزدیک آشنا می‌شدند.

وی افزود: اما به علت تغییرات مکرر مدیریت در مجتمع فولاد اسفراین، این روند متوقف شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی اسفراین از اخذ مجوز جذب ۲۵ عضو هیأت علمی در این مرکز خبر داد و گفت: اکنون مجتمع ۵۰ عضو هیأت علمی دارد.

وی همچنین از جذب دانشجو در ۲ رشته جدید خبر داد و بیان داشت: علی رغم کاهش کد رشته‌های دانشگاهی در سراسر کشور، این مجتمع در ۲ رشته مورد نیاز صنایع استان، دانشجو خواهد پذیرفت.

حاتمی در انتها تصریح کرد: مجوز برگزاری ۳ کنفرانس ملی مورد تأیید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اخذ شده و در آبان ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 694434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.