تابلو بورس امروز ۱۷ مهرماه / بازگشت متعادل بازار سرمایه

در بازار امروز بازارگردان‌ها تعهدی در خصوص ایفای نقش فروشنده نداشتند و می‌توانستند سهامی را نفروشند، شاخص کل امروز به زحمت سطح دو میلیون واحد را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس پس از دو ریزش سنگین، امروز با رشد چهار هزار و ۴۷۰ واحدی به محدوده دو میلیون و پنج هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با افت دو هزار ۲۵۶ واحد به محدوده ۶۸۰ هزار واحد دست یافت، ارزش معاملات بازار بورس از روز گذشته کمتر بود و در محدوده چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت،.

حجم معاملات هم وضعیت جالبی نداشت و در سطح شش میلیارد برگه سهم بود، بسیاری از افراد همچنان ریسک ورود به بازار را نمی‌کنند، از مثبت بودن شاخص کل و منفی بودن شاخص هم وزن می‌توان متوجه شد که بازار امروز کمی به سمت شاخص سازها رفته است به طوری که شاخص سازها مانند «فولاد» و «فارس»، «فملی»، «شپنا»، «شستا»، «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت و «پارس» بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

به نظر می‌رسد فعالیت‌های صندوق تثبیت در راستای حمایت از بازار امروز بوده است، در بازار امروز بازارگردان‌ها تعهدی در خصوص ایفای نقش فروشنده نداشتند و می‌توانستند سهامی را نفروشند، شاخص کل امروز به زحمت سطح دو میلیون واحد را حفظ کرد.

گویا امروز بازار توانست فشار فروش سنگین در روزهای گذشته را کنترل کند، منفی‌ها کمتر بود اما برخی از سهامداران معتقدند که حمایت‌ها صرفاً در نمادهای شاخص ساز بازار در حال انجام است و مابقی بازار بی نصیب هستند، این رفتار ممکن است بازار را در روزها و هفته‌های آینده یک روند خنثی بکند.

دلار به مرز ۵۳ هزار تومان رسیده که برخی معتقدند به خاطر جنگ اتفاق افتاده است و برخی معتقد هستند که صرفاً فنر دلار با این اتفاق آزاد شده است و سرکوب‌های دستوری در چند ماه گذشته عامل این اتفاق است، در صورت پایداری در این سطح قیمت‌ها بازار رشد خواهد کرد و در صورت موقت بودن قیمت دلار و کاهش مجدد به سطح ۴۹ هزار تومان بازار وارد فاز رکودی خواهد شد.

قیمت نفت ۱۰۰ دلاری می‌شود

اقتصاددان ارشد شرکت نفت و گاز اکینور نروژ از احتمال نفت ۱۰۰ دلاری در پی ادامه برنامه کاهش عرضه اوپک‌پلاس خبر داد.

ایریک وارنس در حاشیه نشست سالانه انرژی مؤسسه بیکر در هیوستون آمریکا گفت: با توجه به تصمیم اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) برای تداوم برنامه کاهش عرضه نفت احتمال می‌رود قیمت‌های جهانی نفت خام به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

مکلف شدن وزارت نیرو به عرضه ۳۰ درصد برق در بورس انرژی،

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند سهم معاملات برق در بورس انرژی ایران را تا پایان سال دوم برنامه هفتم توسعه به ۳۰ درصد و تا انتهای برنامه به حداقل ۶۰ درصد کل معاملات برسانند.

تغییرات بازار

تابلو بورس امروز ۱۷ مهرماه / بازگشت متعادل بازار سرمایه

نقشه بازار

تابلو بورس امروز ۱۷ مهرماه / بازگشت متعادل بازار سرمایه

کد خبر 694411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.