روزانه بیش از یک میلیون خدمت سرپایی در بخش درمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و حدود ۱۳ هزار خدمت بستری در بخش درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی ارائه می‌شود و این سازمان در اجرای طرح‌های ملی حوزه سلامت، در حوزه مأموریت‌های خود، پیشرو و جزو اولین‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در مراسم معارفه علی دباغ، عضو جدید هیئت‌مدیره این سازمان و تکریم محمدحسین مهدوی‌عادلی، با اشاره به دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی در حوزه گسترش خدمات سلامت الکترونیک و نیز توسعه خدمات درمانی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حوزه مأموریت‌های خود از جمله در حوزه سلامت، پیشرو و جزو اولین‌ها است.

وی با ارزیابی خدمات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان افزود: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و حدود ۱۳ هزار خدمت بستری در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود و این سازمان در اجرای طرح‌های ملی حوزه سلامت، در حوزه مأموریت‌های خود، پیشرو و جزو اولین‌ها است؛ از جمله در طرح دارویار پابه‌پای وزارت بهداشت و در کنار دولت، به‌رغم بعضی چالش‌ها در حد مقدورات ارائه خدمت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: پروژه نسخه الکترونیک، پروژه‌ای ملی است که در شرایط عادی شاید نظام سلامت باید چهارتا پنج سال برای اجرای آن وقت می‌گذاشت، در این پروژه نیز سازمان تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط با همگرایی و هم‌افزایی، کارنامه موفقی برجای گذاشتند که به‌زودی گزارش این طرح بزرگ ملی به رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم، میزان پیشرفت و توسعه طرح نسخه الکترونیک حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بود، در حالی‌که اکنون بیشتر از ۹۹ درصد نسخه‌نویسی در کشور در قالب نسخه الکترونیک انجام می‌شود. همچنین در اجرای طرح صیانت مالی از بیمه‌شدگان در سازمان تأمین‌اجتماعی، بیش از ۴۰۰ قلم داروی جدید و پرهزینه برای بیماران در این دولت تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت. اکنون خدمات تخصصی بسیار گران‌قیمت به صورت تقریباً رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمت به مردم، همیشه در کنار وزارت بهداشت و درمان بوده است.

کد خبر 694372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.