گردشگری زیارت در قم تقویت شود

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: ظرفیت‌های مغفول‌مانده زیادی در حوزه گردشگری زیارت شهر قم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس نیازمند امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به برگزاری مراسم روز قم در نقاط مختلف شهر اظهار کرد: جا دارد از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برای فعالیت‌های گسترده ماه‌های اخیر تشکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله گردشگری زائر در قم نیاز به توجه بیشتر دارد، افزود: باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهر قم به عنوان یک شهر مذهبی هنوز به ظرفیت‌های خود نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهر قم به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران منحصر نمی‌شود، ادامه داد: معرفی مکان‌هایی مانند بقاع متبرکه و بیت‌النور هنوز به اندازه کافی صورت نگرفته است.

نیازمند با اشاره به اینکه گردشگری در قم نباید تک‌بعدی باشد، گفت: با تقویت ابعاد مختلف در گردشگری باید بتوانیم ماندگاری زائر در شهر قم را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت روز قم برای رسیدن به این اهداف افزود: وقتی ماندگاری زائر در شهر قم ارتقا پیدا کند به‌طور قطع بر اقتصاد شهر اثرگذار خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم خطاب به رئیس شورا ادامه داد: بهتر بود حتی کل جلسه علنی شورای اسلامی شهر را به روز قم اختصاص می‌دادیم و اگر به مناسبت روز قم شناسانده شود، باید شورا به این مسئله اهمیت می‌داد.

وی اظهار کرد: موضوع روز قم دارای اهمیت ویژه‌ای برای شهر قم است و به افراد و اشخاص محدود نخواهد شد و در دوره‌های بعدی مدیریتی نیز این قضیه جایگاه خود را خواهد داشت.

کد خبر 694358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.