بیشترین کتابخانه‌های خصوصی کشور در قم وجود دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: بیشترین کتابخانه‌های خصوصی در سطح کشور در قم وجود دارد که این ظرفیت نسبت به شهرهای دیگر بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امرالهی امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک فرارسیدن روز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم اظهار کرد: پیشنهاد من این است که برای سال‌های آینده برنامه‌های روز قم با یکدیگر ادغام و به صورت پررنگ‌تری اجرا شود.

وی افزود: در این برنامه‌ها باید همه شهر باید پوشش داده شود، اما اینکه فضاها متنوع و متعدد باشد، موجب شده است ظهور و بروز این برنامه‌ها کم‌رنگ شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه روز قم یک روز آئینی و شاد است، خاطرنشان کرد: ظرفیت امام‌زادگان، مساجد، مدارس علمیه و کتابخانه‌های شهر قم باید در این روز معرفی شود. بیشترین کتابخانه‌های خصوصی در سطح کشور در قم وجود دارد که نسبت به شهرهای دیگر بی‌نظیر است.

امرالهی اضافه کرد: کتابخانه آستانه حضرت معصومه (س) و کتابخانه آیت‌الله مرعشی‌نجفی ظرفیت فراملی دارند که از این ظرفیت‌ها باید بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در روزِ شهرها باید به ظرفیت‌های اقتصادی آن شهر پرداخته شود، ادامه داد: از ظرفیت روز شهر قم باید برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی شهر قم و سوغات این شهر با همکاری اصناف و تولیدکنندگان استفاده کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: لازم است در روز قم دعوتی از شهرهای خواهرخوانده شهر قم و شهرهای مذهبی جهان داشته باشیم و میزبانی شایسته‌ای صورت گیرد.

کد خبر 694347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.