برگزاری جشن ازدواج جوانان در مراکز رفاهی کهگیلویه و بویراحمد رایگان شد

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام نهادها و سازمان‌های دولتی موظف هستند سالن‌ها و اماکن تفریحی و رفاهی خود را به صورت رایگان برای برگزاری جشن ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدافضل حسینی امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تمام مراکز رفاهی در اختیار خود را به مراسم جشن ازدواج زوج‌ها اختصاص دهند.

وی افزود: این مراکز رفاهی شامل سالن‌های مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، سالن‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی است.

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجتمع‌های فرهنگی و تفریحی، فرهنگسراها، مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، تالارها، باشگاه‌ها، اردوگاه‌ها، سالن مهمانسراها، زائرسراها و محل‌های تفریحی دولتی از جمله این مکان‌ها است.

وی با بیان اینکه این مسئله مهم طرحی کشوری است و دستورالعمل این آئین‌نامه به فرمانداران شهرستان‌های نه‌گانه استان ابلاغ شد، تصریح کرد: کمیته‌های شهرستانی ستاد امور جوانان در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار تشکیل و فعال می‌شود و در راستای این امر مهم و مدیریت و اجرا موضوع اقدام می‌کنند.

حسینی اطلاع‌رسانی این موضوع را مهم دانست و اضافه کرد: قرار است که سامانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی، معرفی امکانات قابل بهره‌برداری زوج‌ها، اخذ تقاضا و ثبت‌نام آنها در شهرستان‌ها فعال شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که این وبگاه راه‌اندازی و ثبت‌نام از طریق آن صورت گیرد، متقاضیان با فرمانداری‌ها هماهنگی کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تقاضای زوج‌ها حداکثر ظرف یک هفته باید پاسخ داده شود و در این خصوص انتخاب نوع مراکز مورد استفاده با متقاضیان است.

وی با بیان اینکه این مسئله در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان است، گفت: برگزاری مراسم ازدواج در این مراکز باید با رعایت موازین شرع و قوانین و مقررات باشد.

حسینی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرزندان مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در اولویت بهره‌مندی از این خدمات هستند.

وی افزود: این تصمیم مصوبات جلسه شورای عالی جوانان بوده است که به موجب آن دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاه‌های وابسته به آن‌ها موظف شدند که ظرفیت‌ها و امکانات خود از قبیل تالارها، سالن‌ها، باشگاه‌ها و اردوگاه‌ها را به‌طور رایگان برای برگزاری جشن ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چون اجاره سالن و تالارها برای برگزاری جشن عروسی هزینه بالایی دارد، این امکانات رفاهی دولت به‌طور رایگان و بدون اخذ کرایه و اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت، در همین راستا باید کمیته ساماندهی ازدواج تشکیل و فعال شود و این مسئله را رصد کند.

حسینی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل لازم‌الاجرا بوده و دستگاه‌های اجرایی باید به آن تمکین کنند، تصریح کرد: در این رابطه میزان و نحوه خدمات‌دهی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی لحاظ می‌شود.

کد خبر 694340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.