۵۸ مدرسه شبانه‌روزی در کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرش دانش‌آموزان روستایی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۸ مدرسه شبانه‌روزی در استان آماده پذیرش دانش‌آموزان روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جمالی‌آرند امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ در جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در بیش از سه هزار آموزشگاه و هشت هزار کلاس درس در سطح استان با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز شده است، اظهار کرد: در راستای عدالت آموزشی توجه به مدارس عادی دولتی مورد تأکید است، به همین دلیل نظارت‌ها و تقویت این آموزشگاه‌ها از نظر سرانه وسایل کمک‌آموزشی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، مورد توجه ویژه است.

وی با اشاره به اینکه رشته ریاضی در استان در آستانه تعطیلی بود، افزود: در توسعه رشته ریاضی و فنی و حرفه‌ای نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، به‌نحوی که فضاهای هنرستان‌های استان پاسخگوی پذیرش هنرجویان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، توسعه متوازن رشته‌ای را یکی از اولویت‌های اساسی و تحولی آموزش و پرورش استان دانست و خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ها و رسانه‌های محلی توسعه متوازن رشته‌ای است و باید همراهی و همکاری لازم در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان متناسب با شرایط استان و استعداد دانش‌آموزان انجام شود.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی ایران قوی در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان پنج آموزشگاه شبانه‌روزی جدید ایجاد شد، تاکید کرد: ۵۸ مدرسه شبانه‌روزی استان آمادگی پذیرش دانش‌آموزان روستایی از جمله دختران و پسران را دارد.

کد خبر 694282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.