اجرای دیوارنگاره مدرسه «شاهد ظهور» در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ساماندهی مدارس و زیباسازی فضای بصری شهری به همت واحد زیباسازی شهرداری این کلان‌شهر، ۱۰۰ متر مربع دیوارنگاره بر دیوار دبیرستان «شاهد ظهور» واقع در خیابان شهید سردار مظاهری اجرا شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنر دیوارنگاره شهری علاوه‌بر زیباسازی شهر با تکیه بر چند المان گرافیکی، سرشار از معنا و زیبایی بصری است و نقش مؤثری در ارتقای هویت شهر دارد.

وی افزود: دیوارنگاره به‌عنوان یکی از عناصر سیما و منظر شهری، علاوه‌بر زیباسازی و آراستگی می‌تواند نقش مهمی در رساندن پیام‌های شهروندی، مذهبی و اخلاقی به شهروندان ایفا کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ساماندهی مدارس و زیباسازی فضای بصری شهری متناسب با محیط، به همت واحد زیباسازی شهرداری این کلان‌شهر ۱۰۰ متر مربع دیوارنگاره با بهره‌گیری از طبیعت بکر منطقه و هم‌خوانی با فضای علمی، بر دیوار دبیرستان شاهد ظهور واقع در خیابان شهید سردار مظاهری اجرا شد.

وی با بیان اینکه هنرهای محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دل‌نشین در جامعه نقش مؤثری دارد، گفت: این طرح در راستای اشاعه آرامش بصری، زیباسازی و آراستگی ساختار شهری با چهار میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه دیوارنگاره دربردارنده پیام‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مدارس اجرای طرح دیوارنگاره روی دیوار مدرسه ابتدایی ارشاد در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: واحد زیباسازی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از هنر دیوارنگاره بیان مفاهیم را در سطح منطقه ۹ پیاده‌سازی کند.

کد خبر 694275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.