جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر نوجوانان و جوانان هستند

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: جامعه هدف قاچاقچیان مواد مخدر نوجوانان و جوانان هستند و گذر از دوره بلوغ نیز به گفته همه متخصصان، یکی از سخت‌ترین دوره‌های شخصیت هر فرد بوده و ممکن است در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با موادمخدر، اسکندر مؤمنی امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در نشست فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور که با عنوان نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبردها و راهکارها برگزار شد، با تبریک پیروزی برق‌آسای مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حوزه‌های مقابله، درمان و کاهش آسیب و ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت‌های کوتاه‌مدت ستاد است و همچنان راهبرد اصلی و درازمدت ستاد، حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه مبارزه با موادمخدر از سوی ایران انجام شده است و شاهد کشفیات گسترده‌ای بوده‌ایم، افزود: تقدیم ۳۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز مؤید جدیت ایران در مقابله با این بلای خانمان‌سوز است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: موضوع پیشگیری با تکیه بر آموزش و آگاهی بخشی بسیار مهم است و توجه به دانشگاه‌ها و مدارس در حوزه پیشگیری دانشجویان و دانش‌آموزان از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در کشور ۱۲ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و دو برابر تعداد دانش‌آموزان نیز والدین دانش‌آموزان وجود دارند که اگر هدف‌گذاری درست و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود، می‌توانیم به اهداف راهبردی خود در بخش پیشگیری از اعتیاد برسیم.

مؤمنی اضافه کرد: درمان اعتیاد بسیار سخت و پرهزینه است، به ویژه موادمخدر صنعتی که هزینه‌های زیادی برای آن از سوی مراکز ماده ۱۶، از سوی خانواده‌ها در مراکز ماده ۱۵ پرداخت می‌شود. فردی که معتاد می‌شود غیر از هزینه مادی، موجب وارد آمدن آسیب به خانواده و جامعه نیز می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم حتی یک نفر هم معتاد نشود تا هزینه‌های مادی و غیرمادی به جامعه تحمیل نشود.

وی گفت: با توجه به اینکه ما در همسایگی افغانستان که تولید ۹۰ درصد تریاک جهان را دارد و تولیدکننده اول هروئین، مرفین، مت‌آمفتامین و شیشه است، قرار داریم، همه باید به این تفاهم برسیم که اولویت و راهبرد اصلی، پیشگیری با تاکید بر آموزش و آگاهی‌بخشی باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر نوجوانان و جوانان هستند و گذر از دوره بلوغ نیز به گفته همه متخصصان، یکی از سخت‌ترین دوره‌های شخصیت هر فرد بوده و ممکن است در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار گیرد.

کد خبر 694270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.