زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح مسیر ویژه دوچرخه‌سواری فراهم شود

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای رفع معضل ترافیک شهر ارومیه، زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح مسیر ویژه دوچرخه‌سواری فراهم شود.

عادل اعظم‌انهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا با توجه به ترافیک شهر ارومیه اظهار کرد: تأمین نیروهای موقت پارک‌یار در حاشیه خیابان‌ها برای رفع و روان‌سازی معضل ترافیک‌شهری باید از سوی نهادهای ذیربط انجام گیرد.

وی افزود: تجهیز و ایمن‌سازی سرعت‌گیرهای سطح شهر می‌تواند در کاهش بار ترافیک شهر ارومیه مؤثر واقع شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای رفع معضل ترافیک شهر ارومیه، زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح مسیر ویژه دوچرخه‌سواری باید انجام شود.

اعظم‌انهر ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری برای استفاده بهینه شهروندان و نیز رفع مشکلات ترافیکی باید در دستور کار مدیریت‌شهری قرار گیرد.

وی یادآور شد: تأمین تجهیزات کنترل ترافیک و استفاده بهینه از اتاق مانیتورینگ باید از سوی سازمان‌های مربوطه برای جلوگیری از حوادث رانندگی، کنترل و نظارت و نیز کاهش بار ترافیکی شهر انجام گیرد.

اعظم‌انهر با انتقاد از کمبود و نبود روشنایی کافی در بعضی از معابر شهری تصریح کرد: امروز متأسفانه در بعضی از نقاط شهر شاهد عدم روشنایی کافی در معابر شهری هستیم و این امر موجب ایجاد حوادث ناگوار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: هرس درختان برای تردد و دید کافی شهروندان و نیز کاهش تصادفات درون شهری می‌تواند مفید و مؤثر باشد و شهرداری ارومیه و نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدامات لازم را باید در این زمینه انجام دهند.

اعظم‌انهر ادامه داد: تعیین زمان و مکان تخلیه بار در معابر شهری علی‌الخصوص هسته مرکزی شهر باید مشخص شود.

وی افزود: ساماندهی مشاغل مزاحم در هسته مرکزی شهر، اطراف میدان ترمینال و نیز جاده انهر می‌تواند نقش مؤثری در کاهش بار ترافیکی داشته باشد.

اعظم‌انهر اظهار کرد: ضروری است تدابیر لازم برای کاهش سفرهای درون شهری به خیابان عطایی برای مدیریت ترافیکی این نقطه از شهر ارومیه اندیشیده شود و برابر مصوبه شورا، تمرکززدایی از خیابان عطایی و انتقال به پایانه‌ها و پارک‌سوارها که قبلاً جانمایی شده، تسریع شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تابلوهای تبلیغات‌شهری برای ترویج فرهنگ ترافیک و نیز خط‌کشی معابر و سرعت‌گیرها می‌تواند نقش بسزایی در رفع و کاهش بار ترافیکی شهر داشته باشد.

کد خبر 694176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.