نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور در سنندج برپا شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با عنوان «نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» در سنندج برپا شد.

به گزارش ایمنا، فرهاد حامدی، شامگاه _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی غرب کشور که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات و تولیدات مشاغل خانگی استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی در قالب ٧٤ غرفه به میزبانی استان کردستان در شهر سنندج معرفی و عرضه می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد بستر مناسب و زمینه برای ظهور استعدادها و هنرهای بومی، محلی عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاه‌هایی سبب انتقال یک رویداد فرهنگی و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان تصریح کرد: اجرای موسیقی اقوام ایران زمین نیز از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

حامدی خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی با عنوان «نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» تا روز جمعه بیست‌ویکم مهرماه از ساعت ١٦ الی ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

کد خبر 694167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.