تعاونی‌های مسکن یاسوج ملزم به رعایت سرانه‌های قانونی هستند

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تعاونی‌های مسکن باید در تفکیک‌ها باید سرانه‌های قانونی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد روستا روز _یکشنبه، شانزدهم، مهرماه_ در نشست بررسی مشکلات تعاونی مسکن روستای تُل‌خسرو اظهار کرد: در حوزه «تُل‌خسرو» شهرستان بویراحمد ۱۷ تعاونی فعالیت دارد که اغلب این تعاونی‌ها در تفکیک‌ها، سرانه فضای آموزشی، درمانی، ورزشی و مذهبی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: مشکل دیگری که این تعاونی‌ها دارند اینکه افراد مالک بدون در نظر گرفتن حق تفکیک و رعایت حقوق عامه، مسیل و آبراه‌ها را به واحد مسکونی، تبدیل یا با قیمت بالاتری به مردم واگذار می‌کنند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از دهیاری تُل‌خسرو خواستیم دعوی حقوقی علیه این تعاونی طرح کند که دو مسئله در تفکیک‌ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: نخست اینکه تفکیک باید به تأیید شخص حقوقی مانند سازمان نظام مهندسی، برسد و دوم اینکه چنین طرح‌هایی در کمسیون‌های مختلف حوزه عمرانی، بررسی و از کانال کمیسیون‌ها عبور داده شود.

روستا خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که خارج از محدوده شهر است حق انجام هیچ کاری را جز با تأیید بنیاد مسکن ندارند.

وی گفت: متأسفانه در محدوده تُل‌خسرو خیابان‌ها به بن‌بست تبدیل شده‌اند و همین مسئله دفع آب‌های سطحی را با مشکل مواجه کرده که اگر طرح‌ها از کانال نظام مهندسی یا مهندس مشاور عبور کند شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برخی‌ها برای تغییر کاربری اراضی زمینی به مساحت ۲۰۰ متر اعلام می‌کنند اما در واقعیت چیزی دیگری است و دو یا سه هکتار زمین است که از این کار ممانعت شده و از تاریخ تصویب طرح اگر چنین اقدامی مشاهده شود به صورت قانونی با خاطیان برخورد خواهد شد.

کد خبر 694135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.