روزانه ۱۵ هزار مرسوله پستی در استان مرکزی جابجا می‌شود

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: به طور میانگین روزانه ۱۵ هزار مرسوله پستی در این استان جابجا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عباسی امروز یکشنبه ۱۶ مهر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ترافیک کاری پست استان مرکزی امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اداره کل پست استان مرکزی با ۲۸۰ واحد شهری و روستایی دولتی و خصوصی و ۲۳۰ نیرو و ۲۹۰ نیروی پیمانکار در بخش‌های پذیرش و مبادله و رهسپاری و توزیع، به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی سهم قابل توجهی از ارتباطات را عهده دار است.

مدیرکل پست استان مرکزی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی در یکسال گذشته در این استان جابجا شده است افزود: از این میزان ۵۰ درصد مرسولات صادره و ۵۰ درصد وارده است.

وی اظهارکرد: پست به عنوان قدیمی‌ترین نهاد ارتباطی کشور با سرویس‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهد، توانسته نقش مهمی در رشد اقتصادی و صرفه‌جویی ملی ایفا کند.

عباسی با بیان اینکه برای رفاه حال مردم و قابل دسترس بودن خدمات پستی، ۱۵ سرویس پستی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود تصریح کرد: این سرویس‌ها نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با استفاده از زیرساخت‌های کدپستی ۱۰ رقمی تکمیل بانک اطلاعاتی جی نف در حال پیگیری و اقدام قرار دارد افزود: هم اینک هیچ مکانی در سطح شهر و روستاهای استان مرکزی فاقد کد پستی ۱۰ رقمی نیست.

مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: هیچ نقطه کوری برای ارائه خدمات پستی در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حدود ۳۲ هزار گذرنامه به موقع تحویل زائرین شد گفت: خدمات پست در سه زمان کاری بدون وقفه و به بهترین شکل و با امنیت و دقت بالا ارائه می‌شود.

عباسی با اشاره به تغییر رویکرد پست در دنیا به سمت خدمات الکترونیکی و کالا و بسته افزود: شرکت ملی پست زیرساخت‌های لازم را برای این مهم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: این شرکت با توسعه ناوگان ترابری و مکانیزه کردن کامل چهار مرحله پستی توانسته جایگاه خود را در بین کشورهای عضو اتحادیه ارتقا دهد.

مدیرکل پست استان مرکزی، پیگیری جدی طرح "جی‌نف" در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی و توسعه دولت الکترونیک، گسترش و توسعه خدمات پستی در نقاط روستایی، استفاده از تجهیزات به روز در چهار مرحله پستی، بهسازی نوسازی واحدهای پستی، تعامل و همکاری با سازمان‌ها و ادارات برای ارائه خدمات نیابتی و توسعه آموزش برای خدمات دهی بهتر و بیشتر را از جمله اقدامات این اداره کل برشمرد که در سال آینده در دستور کار خود قرار خواهد داد.

کد خبر 694119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.