دنیای مجازی بخشی از زندگی آینده خواهد بود

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: همه تلاش ما این است که رویدادها و فعالیت‌های فیزیکی را به بهترین شکل به صورت رویدادهای دیجیتالی ترجمه و پیاده‌سازی کنیم، چراکه دنیای مجازی بخشی از زندگی آینده افراد است.

مجید تقدسی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در قالب یک شرکت خصوصی فناورانه در حوزه متاورس فعالیت می‌کنیم. شرکت ابتدا فعالیت خود را با یک تیم پنج‌نفره آغاز کرد و در ادامه با جذب سرمایه‌گذاران خصوصی گسترش یافت.

وی افزود: فعالیت ما در ابتدا از ایجاد یک پلتفرم برای برگزاری ایونت‌ها و رویدادهای مجازی آغاز شد که امکان برگزاری رویدادهای مختلف را به صورت هیبرید (هم‌زمان به صورت حضوری و مجازی) به صاحبان رویدادها می‌داد؛ محصول این طرح برگزاری حدود ۱۲ نمایشگاه بین‌المللی و ملی به صورت مجازی بوده است.

این مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: در این پلتفرم امکان مشاهده محصولات، کاتالوگ‌ها، ویدئوها، همچنین جلسه با غرفه‌داران وجود دارد.

وی درباره میزان بازدید از رویدادهای برگزار شده در پلتفرم این شرکت تصریح کرد: ایونت‌هایی که تا امروز برگزار کرده‌ایم حدود هفت هزار بازدید داشته است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که در طول یک ماه آینده، حداقل ۳۰ هزار بازدید از نسخه مجازی این نمایشگاه داشته باشیم.

تقدسی‌نیا تصریح کرد: حوزه دیگری که شرکت ما امسال به آن ورود کرد محصولات متاورسی بود، نخستین پروژه ما در این حوزه استودیو متاورس بر بستر 5G است که دارای قابلیت مشاهده پخش زنده، تعامل در لحظه آوارتاها با یکدیگر، ایجاد محیط‌های اختصاصی تماشای فوتبال و تشویق تیم بر بستر VR و اندروید است.

وی تصریح کرد: از کاربردهای متاورس در دنیای امروز می‌توان به آموزش، رویدادهای و نمایشگاه‌ها، آزمایشگاه، تور بازدید (بناهای تاریخی و فرهنگی) و سرگرمی‌ها (کنسرت و موسیقی) اشاره کرد؛ به طور کلی می‌توان گفت دنیای مجازی بخشی از زندگی آینده افراد خواهد بود.

مدیرعامل این شرکت فناورانه گفت: همه تلاش ما این است که رویدادها و فعالیت‌های فیزیکی را به بهترین شکل به صورت رویدادهای دیجیتالی ترجمه و پیاده‌سازی کنیم.

وی درباره توسعه صنعت متاورس در ایران تاکید کرد: متاورس هنوز در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است و فناوری جدیدی به حساب می‌آید؛ در این راستا تا به این لحظه شرکت‌های فعال در حوزه متاورس نیز نتوانسته‌اند بازار را در دست بگیرند و آن را شکل دهند. شرکت ما در تلاش است که این اتفاق را رقم بزند و فناوری متاورس را در ایران توسعه دهد.

تقدسی‌نیا گفت: در صورتی که بتوانیم چند نمونه موفق در زمینه متاورس به جامعه ارائه دهیم اعتماد افراد به این فضا جلب و موجب فرهنگ‌سازی آن در جامعه می‌شود.

وی گفت: نیازی به کمک و حمایت مستقیم ارگان‌های دولتی نیست فقط کافی است مسیر برای کارآفرینان هموار و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود. بزرگترین مشکل کارآفرینان مشقت اخذ مجوزها و تحریم‌ها است. اگر این مسائل رفع شود، راه پیشرفت باز خواهد شد.

کد خبر 694117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.