لزوم توسعه ارتباط صنایع و مراکز علمی

مدیر نوآوری یک شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که تولید علم شمشیر دولبه است ،گفت: تمرکز در دانشگاه‌ها برای تولید مقاله است و دیدگاه صنعتی شاید به‌دلیل این‌که اساتید در جریان نیازهای صنعت نیستند کاهش چشمگیری یافته است.

علی عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه در سه دسته مستربچ‌های افزودنی، سازگارکننده‌های پلی اولفینی و چسب‌های بین لایه‌ای تولید محصول دارند، اظهار کرد: بهترین حسن نمایشگاهی حوزه دانش‌بنیان ملاقات با افراد و صنایع مختلف است که همین ملاقات‌ها در آینده موجب توسعه ارتباطات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوآوری از کشف ایده تا فروش محصول انجام داده‌ایم و به نوعی آن را بومی‌سازی کرده‌ایم، افزود: نوآوری موضوعی پیچیده است، البته ایران اسلامی در این زمینه پیشرو است، اما نیازها باید زودتر از کشورهای رقیب شناخته و بازار آینده دنیا در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی شود.

این کارشناس نوآوری شرکت دانش‌بنیان گفت: در صورتی که سیستم‌های دانشگاهی تغییر کند و دیدگاه صنعتی، خلاقانه و نوآورانه را از دبستان به دانش‌آموزها تعلیم دهیم، استعدادها توسعه خواهد یافت. ارگان‌های ذی‌ربط باید دست صنعت را در دست دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دهند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر شویم.

وی با بیان این‌که تولید علم شمشیر دولبه است افزود: تمرکز در دانشگاه‌ها برای تولید مقاله است و دیدگاه صنعتی شاید به‌دلیل این‌که اساتید در جریان نیازهای صنعت نیستند کاهش چشمگیری یافته است.

عمومی در ادامه تصریح کرد: می‌توان بر اساس نیاز بازار پروژه‌های مشترک تعریف کرد که در این راستا مقاله و پایان نامه‌های کاربردی نگارش می‌شود که در صورت حمایت شاهد برداشته شدن موانع و کاهش فضای یاس و ناامیدی خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای حمایت از دانش‌بنیان‌ها، در صورتی که این حمایت‌ها توسعه پیدا کند شاهد جلوگیری از مهاجرت نخبگان خواهیم بود.

کد خبر 694116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.