صنایع دانش‌بنیان نیازمند توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها است

مدیر توسعه بازار یک شرکت دانش‌بنیان گفت: مجموعه‌های ما زمانی دانش‌بنیان است که دانشگاه‌ها را در صنعت فعال کنیم که ایران اسلامی در این زمینه قدم‌های موثری برداشته‌ است.

محمد صدقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در زمینه خدمات مهندسی آزمایشگاهی فعالیت می‌کند و دارای یک مجتمع آزمایشگاهی وسیع فعال در زمینه متالوژی، شیمی و خوردگی همچنین آزمایشگاه مقاومت مصالح ژئوتکنیک، استقرار آزمایشگاه محلی و بخش دیگری برای بازرسی فنی، بازرسی کالا و پایش خوردگی در کنار بخش دیگری برای ژئوتکنیک و حفاری است.

وی با اشاره به اینکه به صورت محدود موفق به شرکت در نمایشگاه‌های دانش‌بنیان شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها برای دیده‌شدن شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی مؤثر است که به صورت اختصاصی و با توجه به نیاز شرکت‌کنندگان برگزار شود و که در این‌صورت می‌تواند نقش بسزایی در توسعه ارتباط دانش و صنعت بازی کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به حمایت‌های انجام شده از صنایع دانش‌بنیان ادامه داد: بهترین سازمان حمایت‌کننده شرکت‎‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان «صندوق نوآوری شکوفایی» است که برای بهبود شرایط دانش‌بنیان بسیار تلاش کرده است. این صندوق با رفع مشکلات مالی شرکت‌ها بسیار شتاب‌دهنده بوده است. «شبکه آزمایشگاهی فناوری» در زمینه به‌روزرسانی مجموعه‌های دانش‌بنیان، انطباق با استانداردهای روز دنیا، ایجاد رقابت و ارتباط دانش و صنعت تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها تصریح کرد: مجموعه‌های ما زمانی دانش‌بنیان است که دانشگاه‌ها را در صنعت فعال کنیم؛ ایران اسلامی در این زمینه قدم‌های مؤثری برداشته است. در راستای به‌کارگیری دانشجویان در فعالیت‌های دانش‌بنیان ارتباط متقابل با دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی داشته‌ایم؛ این ارتباطات سبب می‌شود که دانشجویان تصویر ذهنی واضحی از شغل و آینده خود داشته باشند.

کد خبر 694107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.