کنترل ترافیک در شهرکرد نیازمند محله‌محوری است

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد گفت: کنترل ترافیک در شهرکرد نیازمند محله‌محوری و انتقال مراکز خدمات به حاشیه شهر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهرکرد، محمدرضا بیاتی با اشاره به همکاری ضعیف مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با اعضای شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: کنترل ترافیک در شهرکرد نیازمند محله‌محوری و انتقال مراکز خدمات به حاشیه شهر است در این راستا احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح نقش اثرگذار دارد.

وی افزود: تمام وعده‌های مسئولان راه و شهرسازی چهارمحال‌وبختیاری به شهرداری شهرکرد باید در آستانه فصل سرد سال محقق و عملیاتی شود.

اهداف شهرکرد «شهر ملی نمد» محقق شود

ماشاالله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز خاطرنشان کرد: شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» ثبت شده است، اما آنچه مُعرف این واقعیت بوده، انجام نشده است.

وی تحقق اهداف شهرکرد «شهر ملی نمد» را ضروری دانست و اضافه کرد: تحقق این اهداف در حفظ هویت بومی محلی، درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و جذب توریست تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد افزود: برندسازی برای فعالان هنرمند حوزه فرش دستباف و نمدمالی در شهرکرد ضروری است.

وی افزود: فعال شدن بازارچه نمدمالان با حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی و مرتبط در دستور کار قرار دارد.

ایزدی تصریح کرد: در بارندگی‌های سنگین سال‌های گذشته زمین یکی از مناطق میرآباد شرقی دچار رانش شد که باید قبل از شروع بارندگی‌ها نسبت به ایمن‌سازی این محل اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: احیای گذر فرهنگی در شهرکرد یک نیاز است، عملیاتی شدن این طرح به افزایش جذب توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی کمک می‌کند.

سرشماری جمعیت شهرکرد بازنگری شود

فرشاد چراغپور، رئیس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد نیز اظهار کرد: جمعیت شهرکرد در سال ۱۳۹۵ بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۹۵ هزار نفر اعلام شد و در زمره شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همین عامل باعث شد تا شهرکرد از اعتبارات دولتی محروم و اعضای شورای اسلامی آن هفت‌نفره باشد.

رئیس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد افزود: در صورت بازنگری در این سرشماری جمعیت شهرکرد بیش از ۲۲۰ هزار نفر است که این شاخص علاوه بر بهره‌مندی از اعتبارات دولتی باعث افزایش دو عضو در شورای اسلامی این شهر می‌شود.

چراغپور تصریح کرد: جابه‌جایی لوله انتقال نفت مارون از زمین‌های گهرباران چالشتر، قبل از وقوع هر نوع حادثه ضروری است.

وی اظهار کرد: شهروندان شهرکردی از تاریکی خیابان‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی این شهر گلایه‌مند هستند که این گلایه‌مندی بارها به مسئولان شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال‌وبختیاری اعلام شده اما بی‌نتیجه بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: تکمیل عقب‌نشینی خیابان فردوسی شمالی حدفاصل میدان آیت‌الله دهکردی تا صداوسیما به همکاری و همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان نیاز دارد.

۲۰ درصد بودجه شهرداری شهرکرد از محل ارزش افزوده است

داوود نجفی، عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بودجه شهرداری در سال‌جاری هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شده که ۲۰ درصد آن برای هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده است.

وی تاکید کرد: ۳۶ درصد بودجه شهرداری شهرکرد جاری و ۶۴ درصد بودجه این شهرداری عمرانی است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد افزود: تحقق کامل اعتبارات شهرداری شهرکرد از محل ارزش افزوده در روند تکمیل و اجرای برخی طرح‌های این شهرداری تأثیر مستقیم دارد.

کد خبر 694081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.