خودرو تیگارد X35 + مشخصات فنی و قیمت ایکس ۳۵ Tigard

تیگارد X۳۵ محصول جدید شرکت سانیار موتور پارسیان است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، از همکاری دو شرکت بایک چین و دیارخودرو کمپانی بنام «سانیار موتور پارسیان» تأسیس شد و پس از آن قرار شد محصولات این جوینت ونچر (جوینت ونچر نوعی قرارداد تجاری است که در آن دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی با هم توافق می‌کنند تا منابع خود را با هدف از انجام یک کار خاص شریک شوند.) تحت برند تیگارد به بازار عرضه شود. اولین نماینده این برند، «تیگارد X۳۵» نام دارد.

خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC) که جزو ۲۰ شرکت اول تولیدکننده خودرو در چین محسوب می‌شود.

معرفی خودرو تیگارد X۳۵

تیگارد X۳۵ در حقیقت نسل دوم بایک X۳۵ است و در بازارهای جهانی با اسامی دیگر نظیر بیجینگ X۳ و بایک X۳ نیز شناخته می‌شود. این خودرو در رده کراس اوور های ساب کامپکت قرار دارد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد و در سال ۲۰۱۹ نسل دوم این خودرو در نمایشگاه شانگهای به معرفی جهانی رسید. تیگارد X۳۵ به عنوان یک کراس اوور اقتصادی به فروش می‌رسد و از جمله خودروهای چینی است که بازار خارجی نسبتاً خوبی دارد.

خودرو تیگارد X35 + مشخصات فنی و قیمت ایکس ۳۵ Tigard

خودروهای کراس‌اوور

خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است. کراس‌اوور کامپکت معمولاً طول کم‌تر از ۴۳۰۰ میلی‌متر دارند و همان خودروهایی هستند که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

مشخصات فنی خودرو تیگارد X۳۵

تیگارد X۳۵ پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ با کد A۱۵۱R۲ و توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که امکان تعویض ۶ دنده مصنوعی را دارد. استاندارد پیشرانه یورو ۵ است و مصرف آن به ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. در قسمت جلو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده و در عقب سیستم ساده تورشن بیم دارد. همه چرخ‌ها ترمزهای دیسکی دارند که در محور جلو از نوع خنک شونده هستند.

خودرو تیگارد X35 + مشخصات فنی و قیمت ایکس ۳۵ Tigard

امکانات خودرو تیگارد X۳۵

تیگارد X۳۵ دارای امکاناتی از قبیل سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارتر دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی در روز، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروز کنترل، نمایشگر ۸ اینچی لمسی مرکزی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سنسورهای پاک و دوربین دنده عقب، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP است.

بررسی خودرو تیگارد X۳۵

برند تیگارد
مدل X۳۵
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۱
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژ
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ---
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تورشن بیم
طول ۴۳۲۵ میلی متر
عرض ۱۸۳۰ میلی متر
ارتفاع ۱۶۴۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۵۷۰ میلی متر
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۶ لیتر
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۰R۱۷
برند نشان مادر بایک بیجینگ
کشور سازنده ایران - چین

مشخصات ظاهری خودرو تیگارد X۳۵

فضای داخل کابین تیگارد نسبتاً اسپرت، داشبوردی مدرن با یک پنل طرح فلزی مات با تریم‌های نقره‌ای رنگ دارد. دریچه‌های تهویه به شکل افقی کار شده و دو دریچه جانبی، برجسته‌تر و بیرون زده‌تر هستند. متریال داخلی با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و مشکی پیانویی، به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. فرمان از نوع دی‌کات و روکشی از چرم دارد و کنترل‌های سیستم صوتی و کروز روی آن قرار گرفته است. انحراف کنسول میانی به سمت چپ، جایگاه راننده را به خوبی از سایر سرنشینان جدا ساخته است. کراس اوور کامپکت تیگارد X۳۵ خودرویی تقریباً جادار و راحت با آپشن‌هایی مثل سقف پانوراما و طرح جالب روکش چرم و پارچه صندلی‌ها با چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با پره‌های دوبل، طراحی خوبی دارد. محفظه صندوق عقب X۳۵ فقط مقداری از هاچ‌بک‌ها بزرگ‌تر است ولی در صورت خواباندن صندلی‌های پشتی قابلیت حمل بار ماشین افزایش قابل توجهی خواهد یافت … در نمای عقب ماشین چراغ‌هایی برجسته و سه‌بعدی که روی گلگیرها هم امتداد یافته‌اند و شامل مکعب‌های LED است و توسط نواری پهن به رنگ مشکی براق به هم متصل شده‌اند وجود دارد. در قسمت بالای درب عقب، یک اسپویلر کوچک کار گذاشته شده و فرم درب عقب و سپر نیز ساده و هماهنگ با سایر اجزا طراحی شده‌اند.

خودرو تیگارد X35 + مشخصات فنی و قیمت ایکس ۳۵ Tigard

قیمت و رقبای خودرو تیگارد X۳۵

در حال حاضر و در بازه قیمتی تیگارد X۳۵ رقبای زیادی وجود دارند که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به جک اس ۳، ام وی ام ایکس ۳۳ اس، هایما S۵، ام وی ام ایکس ۲۲ پرو، زوتی DL۵، ام وی ام ایکس ۵۵ پرو (مدل پایین‌تر و کم کارکرد) و لیفان ایکس ۷۰ اشاره کرد. در مقایسه با ام وی ام، این ماشین امکانات کمتری دارد اما از نظر توانمندی فنی، این ماشین بین زوتی DL۵ و هایما S۵ پلاس قرار می‌گیرد.

قیمت تیگارد X۳۵

گفته می‌شود قیمت جدید خودرو تیگارد ایکس ۳۵ با مالیات در حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان است که با توجه به نوسانات بازار امکان تغییر در آن وجود دارد.

کد خبر 694073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کبری حیدری IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 0
    خودرو تتیگارد ۳۵ x ثبت نام کردم خودرو خوبیه دوستش دارم
  • کبری حیدری IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    خودرو تتیگارد ۳۵ x ثبت نام کردم خودرو خوبیه دوستش دارم
  • کبری حیدری IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    خودرو تتیگارد ۳۵ x ثبت نام کردم خودرو خوبیه دوستش دارم