شوک‌های جهانی در حوزه غذایی را باید بی‌اثر کنیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: جنگ میان روسیه و اوکراین شوک غذایی را به تمام دنیا وارد و قیمت تمام‌شده محصولات غذایی را دچار تغییر کرد و به تمام جهانیان از جمله ایران فهماند که باید برای تامین امنیت غذایی خود فکری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه و روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به واسطه خلأ موجود در جامعه، دستور احداث جهاد سازندگی را دادند در صورتی که حتی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های متناظر نیز در حال فعالیت بودند.

وی تأمین زنجیره غذایی کشور را مهم‌ترین مسئله در سطح جهان دانست و اضافه کرد: هر کشوری که به دیگران وابستگی غذایی پیدا کند، دچار چالش و خفت خواهد شد؛ بنابراین باید در راستای تأمین و تکمیل زنجیره غذایی گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به بروز جنگ اوکراین و روسیه تصریح کرد: جنگ میان روسیه و اوکراین شوک غذایی را به تمام دنیا وارد و قیمت تمام‌شده محصولات غذایی را دچار تغییر کرد، باید به تمام جهانیان از جمله ایران فهماند که برای تأمین امنیت غذایی خود فکری کنند.

کد خبر 694006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.