قانون اساسی در بخش شوراها پیاده‌سازی نشده است

رئیس کمیسیون حقوقی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون اساسی هنوز در بخش شوراها پیاده‌سازی نشده است؛ بودجه دولت نیز باید در شورای عالی استان‌ها بررسی و تأیید شود، اما این مسائل مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در نطق میان دستور صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: قانون اساسی همچنان در بحث شوراها پیاده‌سازی نشده است و مسائلی که در این خصوص مطرح می‌شود، درد مردم است که مسئولان باید نسبت به پیاده‌سازی این قانون اقدام کنند.

وی با اشاره به ایجاد مجموعه حقوقی برای نظارت بر عملکرد خیریه‌ها، افزود: این نظارت نیز درگیر بوروکراسی شده است و مشکلات خیریه‌ها را برای فعالیت دوچندان می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌ها باید در شورای اسلامی شهر، گزارش عملکرد ارائه کنند، حتی بودجه دولت نیز باید در شورای عالی استان‌ها بررسی و تأیید شود، اما این مسائل همچنان مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: عملکرد دست‌اندرکاران جشنواره قابل تقدیر است، چراکه شور و نشاط را به شهر آورده است، جاری بودن زاینده‌رود می‌توانست این شور و نشاط را زیباتر کند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به مشکلات ناشی از فرونشست زمین شهر اصفهان تصریح کرد: اگر زاینده‌رود جاری شود، پدیده فرونشست در اصفهان برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در قانون اشاره شده است که کارهای اجرایی کشور باید به دست مردم انجام شود، بنابراین از مسئولان می‌خواهم که به صحنه بیایند تا کار مردم زمین نماند. بعضی مشکلات ناشی از قوانین پیچیده است و طرح غدیر تا غدیر می‌تواند برطرف کننده بسیاری از مشکلات مردم باشد.

کد خبر 693998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.