نقش شهید همدانی در جبهه مقاومت از نگاه حاج‌قاسم

شهید حاج‌حسین همدانی در حالی سیزدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۰ راهی سوریه شد که خبرها از سقوط دمشق حکایت می‌کرد و تروریست‌های تکفیری با محاصره این شهر تا چند صد متری حرم حضرت زینب (س) پیش تاخته بودند و دولت سوریه هم ناتوان از مقاومت نشان می‌داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴، پایان مأموریت ابرمجاهدی بود که تمام نقشه آمریکا و اسرائیل برای درهم شکستن جبهه مقاومت را در هم شکست و آتشی به جان آنها انداخت که خاموش‌شدنی نیست.

نمی‌توان از سیادتی که امروزه جبهه مقاومت در منطقه پیدا کرده است، سخن به میان آورد و از بزرگ‌مردی نگفت که شهید حاج‌قاسم سلیمانی درباره نقش او گفته بود: «سردار همدانی فقط یک شهید نبود، همدانی یک لشکر بود، مثل شهید بهشتی که امام (ره) فرمود یک ملت بود، او شمشیر برنده لشکر انصارالحسین (ع) بود که هر جا نظام تهدیدی داشت آن را اعزام می‌کرد، شهید همدانی نگذاشت این تعلقات دنیایی برایش هدف شود، به جای نام سردار حسین همدانی شد، «ابووهب» و به جای لشکر انصارالحسین (ع)، نام شیرین مدافعان حرم را تأسیس کرد.»

نقش شهید همدانی در جبهه مقاومت از نگاه حاج‌قاسم

شهید همدانی چگونه ورق را به نفع مدافعان حرم برگرداند؟

سردار شهید حاج‌حسین همدانی که از فرماندهان شناخته شده دوران دفاع مقدس به شمار می‌رفت و در کنار حاج‌احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی، تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را پایه‌گذاری کرده بود، بعد از پایان جنگ هم هیچ‌گاه از جهاد خسته نشد و همچنان برای نظام و انقلاب در موقعیت‌های خاص نقش‌آفرینی کرد.

شهید همدانی در حالی سیزدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۰ راهی سوریه شد که خبرها از سقوط دمشق حکایت می‌کرد و تروریست‌های تکفیری با محاصره این شهر تا چند صد متری حرم حضرت زینب (س) پیش تاخته بودند و دولت سوریه هم ناتوان از مقاومت نشان می‌داد و کار را تمام شده دانسته بود، اما حاج‌حسین توانست ورق را به نفع مدافعان حرم برگرداند، آن هم در شرایطی که بشار اسد آماده بود کشورش را ترک کند.

شهید همدانی درباره آن روزها گفته بود: «روزی که تروریست‌ها کاملاً به نقطه پیروزیشان نزدیک شده بودند و حلقه محاصره کاخ ریاست‌جمهوری در دمشق نزدیک‌تر شده بود تا اینکه آخرین پیشنهاد به بشار اسد داده شد، خطاب به او گفتم: حالا که همه‌چیز تمام شده و کاخ ریاست‌جمهوری در آستانه سقوط است، شما باید این آخرین پیشنهاد ما را عملی کنید. گفتند: چه کنیم؟ گفتم: در اسلحه‌خانه‌ها را باز کنیم و مردم را با اسلحه‌های موجود در آن مسلح کنید تا خود مردم جلوی این تروریست‌ها را بگیرند. شکر خدا با این پیشنهاد موافقت کردند و همان شب با این اقدام، سوریه از سقوط حتمی نجات پیدا کرد.

با تدبیر حاج‌حسین تا قبل از شهادتش در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴، حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه در قالب گردان و تیپ سازماندهی شدند تا مردم این کشور، برای دفاع از میهنشان به‌پاخیزند، در این مدت نیز با تلاش‌های حبیب حرم، گروه‌های جهادی از کشورهای مختلف همچون زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، الحشدالشعبی عراق و حتی حزب‌الله سوریه تشکیل شد.

نقش شهید همدانی در جبهه مقاومت از نگاه حاج‌قاسم

روزی که پایان مأموریت فرارسید

برای مردی که در تمام سال‌های عمرش شبانه‌روز در حال خدمت بود و تا آخرین لحظه از زندگی در مسیر آرمان‌های انقلاب باقی مانده بود، پایان مأموریت فرارسیده بود؛ در تقدیر سردار همدانی، شهادت نوشته شده بود تا او که از نزدیک با شهدا حشر و نشر داشت و بی‌قرار پیوستن به دوستان شهیدش بود، از دروازه شهادت به پایان دنیا سلام کند.

شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ فرارسید و حاج‌حسین آسمانی شد تا به هم‌رزمان شهیدش و رفقایی همچون محمود شهبازی، ابراهیم همت و احمد متوسلیان بپیوندند، مردانی که در کنار آن‌ها جهاد فی‌سیبل‌الله را شروع کرده بود.

کد خبر 693967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.