آغاز پرشور جشنواره سی‌وپنجم برای جبران وقفه ۴ ساله

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: به علت وقفه چهارساله در برگزاری جشنواره، آغاز این دوره از جشنواره با جهش و خروش بیشتر، اهمیت ویژه داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید زین‌العابدین امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه _ در برنامه «صبح بخیر ایران» با اشاره به جایگاه این جشنواره در سطح بین‌المللی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ایران، یکی از جشنواره‌های درجه یک در ردیف جشنواره‌های سینمایی دنیا است که جایگاه خاص خود را در تولیدات سینمایی کودک و نوجوان در دنیا دارد.

وی افزود: سینماگران کشورهای مختلف به‌ویژه سینماگران حوزه کودک و نوجوان، این جشنواره را به‌خوبی می‌شناسند و به آن علاقه‌مند هستند.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ارتباط با برگزاری پرشور جشنواره در این دوره تأکید کرد: به دلیل مسائلی که پس از همه‌گیری کرونا به وجود آمد، امکان برگزاری جشنواره به‌صورت حضوری به مدت چهار سال فراهم نبود و آخرین دوره حضوری آن در سال ۹۸ برگزار شد، در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ جشنواره به‌صورت برخط برگزار شد و سال گذشته نیز مقدمات برگزاری فراهم نشد.

وی اضافه کرد: به علت وقفه چهارساله در برگزاری جشنواره، اهمیت شروع جشنواره با جهش و خروش بیشتر در این دوره بیشتر بود و برای جبران وقفه چهارساله، باید برنامه‌ریزی موثقی صورت می‌گرفت.

زین‌العابدین با اشاره به آغاز پرقدرت جشنواره سی‌وپنجم تصریح کرد: وقتی چراغ جشنواره فروزان شد و قرار شد که بار دیگر به اصفهان بازگردد، همه همدلی و هم‌افزایی کردند که این جشنواره بین‌المللی در شأن نام ایران و شأن جشنواره برگزار شود.

کد خبر 693908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.