نماهنگ «حماسه نادر» به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی منتشر شد + فیلم

شهید «نادر مهدوی» شانزدهم مهرماه سال ۱۳۶۶ به‌طرز فجیعی توسط آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس به شهادت رسید، به مناسبت سالگرد شهادت او، ترانه «حماسه نادر» با شاعری قاسم صرافان، منتشر شد.

به گزارش ایمنا، یکی از افرادی که بلافاصله بعد از تأسیس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به آن پیوست، جوانی بوشهری به نام شهید «نادر مهدوی» بود. او گروهان دریایی ناوتیپ امیرالمؤمنین (ع) را بنیان‌گذاری کرده و خود نیز فرماندهی آن را برعهده گرفت. وی همچنین در سپاه اهواز و جم به فرماندهی عملیات سپاه خارک منصوب شد.

شهید نادر مهدوی عملیات‌های بسیاری را علیه آمریکا در خلیج فارس انجام داد که معروف‌ترین آن، مورد هدف قرار دادن کشتی «بریجتون» بود. وی سرانجام شانزدهم مهرماه سال ۱۳۶۶ در ۲۴ سالگی به‌طرز فجیعی توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسید.

برادر شهید نادر مهدوی، شمایل پیکر او را بعد از شهادتش این‌طور توصیف می‌کند: «وقتی پیکر مهدی را آوردند، میخ‌های بلندی در بدنش بود و این نشان می‌داد او را با شکنجه به شهادت رسانده‌اند. وقتی به جسد نگاه کردم، دیدم چهار دست و پای برادرم نادر، با طناب لاستیکی بسته شده است.»

در این راستا و به مناسبت سالگرد شهادت این شهید والامقام، نماهنگ «حماسه نادر» به همت گروه سرود «صدای انقلاب»، با سرپرستی علیرضا نبوی، شاعری قاسم صرافان، کارگردانی رضا فخاری‌پور و آهنگسازی میلاد هاروتی منتشر شد.

در ادامه بخشی از وصیت‌نامه این شهید را می‌خوانیم:

«امروز دشمن ما صدام نیست، امروز دشمن ما حزب بعث نیست، این‌ها عروسک‌های کوکی استکبارند و ما دشمن واقعی خود را استکبار جهانی، به سرکردگی آمریکا می‌دانیم. شرق و غرب، گذشته از اختلافات درونی خود، متحدانه موضعی خصمانه در برابر اسلام گرفته‌اند. بدانید که امروز، شرافت و عزت، در سایه جهاد، ایثار و شمشیر است. بکشید دشمنان اسلام و دین خدا را؛ تا فکر تجاوز و غارت را در سر نپرورانند.»

منبع: فارس

کد خبر 693901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.