بررسی سودآوری یک شرکت تولید سیمان در بورس

شرکت سیمان ایلام در گزارش شش‌ماهه خود به سود خالص ۷۵ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیمان ایلام با نماد «سیلام» سرمایه ثبت شده ۱۲۰ میلیارد تومانی پذیرفته شده در بازار اول، تابلوی فرعی بورس است، در روز جاری نماد این شرکت با افت چهار درصدی همراه بود، این شرکت در چهار فصل اخیر این شرکت برابر با ۹۲ تومان بوده است که پی بر ای ۲۰ واحدی را به خود اختصاص داده است.

گروه سیمانی دارای ۸ واحد پی بر ای است که این شرکت نسبت به میانگین پی بر ای گروه خود عدد بالاتری را به خود اختصاص داده است، تعداد سهام این شرکت برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و حجم مبنای شرکت در سطح ۷۶۷ هزار برگه سهم است، شناوری سهام این شرکت در محدوده ۱۶ درصد است.

در گزارش شش‌ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ این شرکت، درآمدهای عملیاتی برابر با ۳۹۷ میلیارد تومان و بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی برابر با ۲۴۶ میلیارد تومان بوده است، درآمدهای شرکت ۳۰ درصد و هزینه‌های شرکت رشد ۴۲ درصدی داشته است.

سود ناخالص شرکت برابر با ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرده است، هزینه‌های فروش و اداری و عمومی شرکت برابر با ۶۱ میلیارد تومان بوده است، سایر درآمدها برابر با پنج میلیارد و سایر هزینه‌ها در سطح پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

هزینه‌های مالی نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شناسایی شده است که در مجموع سود عملیاتی برابر با ۸۸ میلیارد تومان بوده است، میزان مالیات پرداختی برابر با ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است و سود خالص شرکت برابر با ۷۵ میلیارد تومان بوده است که کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده و پی بر ای بالای شرکت نسبت به گروه بر اساس بررسی روند صورت‌های مالی احتمال روند صعودی سهام شرکت اندک است، بنابراین باید به دنبال اخبار مثبت دیگری از شرکت ماند، روند منفی بازار نیز بر روی سهام این شرکت تأثیر منفی گذاشته است.

کد خبر 693887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.