اسب بازنده در پرتگاه جهنم

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تصویر واقعی از رژیم رفتنی!» نوشت: عملیات روز گذشته «طوفان الاقصی» از سوی «مقاومت فلسطین» علیه رژیم غاصب صهیونیستی، یک «شنبه تاریخی» را رقم زد؛ چراکه در تمام سال‌های اخیر سابقه نداشت که صهیونیست‌ها فقط در چند ساعت اولیه جنگ، بیش از ۲۰۰ کشته بدهند، بیش از هزار نفر زخمی شوند، ده‌ها نفر از آنها به اسارت دربیایند که در میان اسرای صهیونیستی، افسران بلندپایه نظامی هم هستند و بیش از ۵ هزار موشک دریافت کنند و کار به جایی برسد که حتی روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از حضور مبارزان فلسطینی در عمق ۲۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی و حمله پهپادی حماس به نظامیان صهیونیست خبر بدهد. همه این آمارها، آمار منابع صهیونیستی هستند که قطعاً با آمار واقعی فاصله زیادی دارد و زمان، مشخص خواهد کرد چه بلایی بر کودک‌کش‌ها نازل شده است.

در پی این حمله جسورانه و ضرب شست «مقاومت فلسطین»، صحنه‌هایی در اراضی اشغالی خلق شد که گویی سکانسی از صحنه‌های آخرالزمانی است صحنه‌هایی که صهیونیست‌های بزدل و ترسو، بی‌محابا در حال فرار بودند و بیش از همه فرودگاه بن گوریون با هرج‌ومرجی روبه‌رو شده بود که همه فقط به فرار فکر می‌کردند!

اما درباره این حمله تاریخی مقاومت فلسطین و رمزگشایی از تحولات آینده منطقه چند نکته قابل اعتناست؛

نکته اول، این است که این حمله کوبنده و غافلگیرانه در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها همواره مدعی اشراف اطلاعاتی بر نوار غزه بوده‌اند ولی صبح شنبه با صدای غرش موشک‌ها از خواب بیدار شدند. از همین روی، رژیم صهیونیستی در وهله نخست، یک شکست بزرگ اطلاعاتی خورده است. تبعات این ضعف فزاینده اطلاعاتی در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده بیش از گذشته عیان و نمایان خواهد شد. اساساً بزرگترین کابوس فعلی اسرائیلی‌ها این است که برنامه بعدی «مقاومت» چیست؟ فردا و فرداهای دیگر چه می‌شود؟ آیا باز هم قرار است صدها یا حتی هزاران کشته و زخمی و اسیر بدهیم؟ در انتظار چند هزار موشک دیگر باید باشیم؟ و ده‌ها سوال دیگر که فکر و خیال صهیونیست‌ها را ناآرام کرده است.

نکته دوم این است که این حمله مقتدرانه «مقاومت»، معادلات پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم نحس و نجس اسرائیل را برهم زده است. بله؛ آن حکیم فرزانه فرموده بود که قمار عادی‌سازی سراسر باخت است و روی اسب بازنده شرط بندی نباید کرد. همین دیروز شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی، تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را پیچیده کرد.

اسب بازنده در پرتگاه جهنم

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ناگهان پیروزی‌» نوشت: روز گذشته دنیا شاهد یک اتفاق متحیرکننده و بزرگ بود؛ محمد ضیف، فرمانده کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در پیامی تصویری اعلام کرد یک عملیات به نام «توفان الاقصی» را آغاز کرده‌اند که باعث به هلاک رسیدن ده‌ها اسرائیلی و به اسارت درآمدن چند صد اسرائیلی شده و چند شهرک صهیونیست‌نشین نیز در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته است. این عملیات بزرگ‌ترین عملیات ضداسرائیلی در داخل سرزمین‌های اشغالی در تاریخ فلسطین اشغالی است که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی با شکست کامل نظامی و امنیتی این رژیم همراه بوده است.

روز گذشته وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

این عملیات بزرگ و پیچیده با شلیک ۵ هزار موشک از سمت غزه به سوی اسرائیل آغاز شد. پس از آن گردان‌های واکنش سریع حماس و جهاد اسلامی عملیات بزرگ «توفان الاقصی» را آغاز کردند و وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. نیروهای فلسطینی از زمین، هوا و دریا به سمت سرزمین‌های اشغالی پیشروی کردند و ۷ شهرک صهیونیست‌نشین توسط نیروهای مقاومت تصرف شد. رسانه‌های عبری‌زبان همچنین در خبری دیگر اعلام کردند اینترنت جنوب اراضی اشغالی قطع شده است. طبق این گزارش، به دلیل انتشار ویدئوهایی از کشته‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اینترنت شهرهای جنوبی قطع شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در عملیات بزرگ مقاومت علیه اسرائیل ۳۰۰ اسرائیلی کشته، ۱۱۰۰ نفر زخمی و تعداد بسیار زیادی اسیر شده‌اند. حماس با عملیات موشکی صهیونیست‌ها را سرگرم کرد و در همان زمان، از غفلت آنها استفاده کرد و عملیاتی حساب‌شده را ترتیب داد که منجر به نفوذ به داخل و عمق اراضی اشغالی فلسطین شد و تاکنون صدها کیلومتر مربع (۹۱۲ کیلومتر مربع تا این لحظه) به کنترل نیروهای فلسطینی درآمده است، این مساحت ۳ برابر مساحت کل نوار غزه است.

اسب بازنده در پرتگاه جهنم

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «طوفان الاقصی اسرائیل را در هم شکست» نوشت: نبرد «طوفان الاقصی» با پیشروی بی‌سابقه زمینی نیروهای مقاومت فلسطین و نفوذ به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی، تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها تحمیل کرده است. تلفاتی که در طول تاریخ نحسِ این رژیم دیده نشده است. فقط در یک روز آمار تلفات صهیونیست‌ها بیش از ۱۱۰ نفر و مجروحین نیز ۹۰۰ تن اعلام شده است آن هم از سوی منابع رسمی همین رژیم!

صهیونیست‌ها طی حدود هشت دهه اشغال فلسطین، همواره با کابوس وحشتناک «سقوط» و «فروپاشی» روبه‌رو بوده‌اند. کابوسی که برای آنها وحشتناک بود و آنها همواره این ترس را داشتند که صبح یک روز را زیر چکمه جوانان فلسطینی آغاز کنند. این کابوس صبح دیروز رنگ واقعیت به خود گرفت و ساعت شش و نیم صبح به وقت محلی ساکنان اشغالگر شهر ۳۰ هزار نفری «سدیروت» در مرز غزه با غرش موتورسواران حماس در خیابان‌های سدیروت از خواب پریدند.

در همان ساعات اولیه صبح روز شنبه، «محمد الضیف»، فرمانده کل کتائب‌القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اعلام آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی»، عملیات جنگی و نبرد همه‌جانبه مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست را کلید زد و تاکید کرد که نیروهای مقاومت در همان بیست دقیقه نخست نبرد، بیش از ۵ هزار موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند. محمد الضیف گفت که «تصمیم گرفته‌ایم به جنایت اشغالگران پایان دهیم.»

اسب بازنده در پرتگاه جهنم

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اسب بازنده در پرتگاه جهنم» نوشت: «اسب بازنده» قبل از وارد شدن به کورس در پرتگاه جهنم سرنگون افتاد و چه سقوطی! گزارشگران جهان در توصیف عملیات «طوفان‌الاقصی» یک جمله مشترک داشتند: «نه! این باورکردنی نیست! این حتی در تخیل هم نمی‌گنجد». حامیان صهیونیست‌ها سعی کردند از «شکست باورنکردنی دیوار اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل» بگویند و ابراز تأسف خود را پنهان نکنند. رسانه‌های مقاومت، اما گفتند این فقط یکی از درهای هفتگانه جهنم است که به روی صهیونیست‌ها باز شده است. ده‌ها اسیر، هزار کشته و زخمی و شلیک چندهزار موشک فقط نتیجه چند ساعت عملیات مقاومت بود. تصاویر رسانه‌های جهان، اما همه تقریباً در یک چیز مشترک شد: بی‌سابقه‌ترین تصاویر از نبردهای مقاومت در ۷۰ سال گذشته.

هنوز چند روز از بیانات رهبر معظم انقلاب که به کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند، نگذشته بود که گروه‌های مقاومت با شلیک هزاران موشک از غزه، در عرض چند ساعت صحنه‌های آخرالزمانی را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کردند که صهیونیست‌ها در ۷۵ سال عمر جعلی خود، نمونه آن را حتی در خواب هم ندیده بودند.

عملیات «طوفان الاقصی» که جنبش حماس از زمین، هوا و دریا آغاز کرد، چنان برق‌آسا و غافلگیرکننده بود که گویی دروازه‌های جهنم به روی صهیونیست‌ها گشوده شده و حتی مجال تصمیم‌گیری به دشمن اسرائیلی نداد و در همان ساعات اول، تعدادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شدند. اسارت ده‌ها صهیونیست و گرفتن غنایم جنگی از دیگر شگفتانه‌های مقاومت بود که هراس و وحشت را در بین اشغالگران ایجاد کرد. کابینه تندرو نتانیاهو که ابتکار عمل را از دست داده است، خطاب به شهروندان اسرائیلی گفت که اکنون در شرایط جنگی قرار دارند و برای حفظ ظاهر، حملات هوایی را به غزه انجام دادند و به فلسطینیان هشدار دادند که تاوان سنگینی برای این عملیات خواهند پرداخت.

اسب بازنده در پرتگاه جهنم

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «طوفان قاصم» نوشت: احتمالاً جمعه شب خواب به چشمان محمد مصری (محمد ضیف) فرمانده گردان‌های قسام جنبش حماس و نیروهایش، نیامده است. آنها ضیافتی باورنکردنی را برای ارتش صهیونیستی تدارک دیده بودند؛ ضیافتی با حداقل ۵ هزار موشک و راکت آن هم در نیم ساعت. این موشک باران همه نقشه‌های از پیش طراحی‌شده برای پایان دادن به آرمان فلسطین و پیگیری روند عادی‌سازی را بر باد داد.

ساعت ۷ صبح شنبه، عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شد و بلافاصله پس از آن آژیرهای خطر در تل‌آویو و عسقلان به صدا درآمدند. ۲۰ دقیقه بعد، حدود هزار مبارز فلسطینی وارد شهرک‌های اطراف نوار غزه شدند و کمی بعد نیز تصاویر این ورود در رسانه‌ها منتشر شد. یک ساعت و نیم پس از آغاز عملیات پیام صوتی محمد ضیف درباره آغاز عملیات «طوفان الاقصی» منتشر شد؛ پیامی که نشان می‌داد دلیل اصلی این عملیات غافلگیرانه علیه صهیونیست‌ها، تعرض مداوم آنها به مسجدالاقصی و برنامه‌ریزی‌شان برای از بین بردن مظاهر اسلامی در آن بود. سرعت اجرای این عملیات به نحوی بود که روزنامه هاآرتص مدعی شد «حماس، این عملیات را در طول ماه‌ها طراحی کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت، در حالی که ارتش اسرائیل، با شکستی توصیف‌ناپذیر مواجه شد.»

کمتر از پنج ساعت بعد، رادیو رژیم‌صهیونیستی از اسارت بیش از ۳۵ صهیونیست خبر داد. برخی منابع از اسارت ۶۰ نظامی اسرائیلی خبر دادند. روزنامه معاریو نیز از مفقود شدن ده‌ها اسرائیلی در جنوب در اطراف نوار غزه خبر داد و این حمله را «فراتر از فروپاشی سامانه اطلاعاتی و امنیتی» رژیم خواند. برخی منابع خبری از اسارت ژنرال نمرود آلونی‌، فرمانده سابق واحد جنوب ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرمانده لشکر غزه به‌دست نیروهای مقاومت فلسطین خبر داده‌اند. به جز اسارت، در بین کشته‌ها، فرماندهانی از ارتش هم حضور داشته‌اند که سخنگوی ارتش رژیم، اعلام نام آنها را به «بعدا» موکول کرده است.

همزمان با عملیات، تصاویر آن از سوی بازوی رسانه‌ای گروه‌های مقاومت به سرعت در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کرد. ویدئوهایی که صهیونیست‌ها از این حمله منتشر کرده‌اند، بیش از هر چیز این نبرد را شبیه نبردهای آخرالزمانی کرده است. در ویدئوها، صدها صهیونیست از بیم موشک‌ها و راکت‌های مقاومت، بی‌هدف در حال دویدن در بیابان‌ها هستند. خودروها و منازل در آتش می‌سوزند و شهرها شبیه به شهر ارواح شده‌اند. بر اساس اخباری که منابع خبری رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند، عملیات مقاومت دست‌کم ۲۰۰ کشته و ۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

از همین رو نیز خبرنگار «یدیعوت آحارونوت» بدون توجه به اینکه پاسخ صهیونیست‌ها به این حملات چه خواهد بود، آن را «شکست بزرگ‌تر از شکست جنگ ۱۹۷۳» خواند چراکه به تعبیر وی «امروز هیچکس از این حمله دیوانه‌کننده خبر نداشت.» روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داده است که حدود ۶۰۰ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که حال ۱۰۵ نفرشان وخیم است یا برخی در وضعیت مرگ بالینی هستند.

اسب بازنده در پرتگاه جهنم

کد خبر 693859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.