پایان باز سریال انتزاع فردیس از کرج

عزم شهرداری فردیس برای اخذ حقوق خود و دیوار دفاعی آهنین مدیریت شهری کرج، بازی انتزاع را بدون نتیجه گذاشته است و به نظر می‌رسد استاندار البرز به عنوان داور این مسابقات قصد زدن سوت آخر بازی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئله انتزاع فردیس و کرج موضوع امروز و دیروز نیست، اما عزمی برای رفع این چالش وجود ندارد. توپ انتزاع فردیس از کرج سال‌ها در زمین سبز مدیریت شهری کرج می‌چرخد و پاس‌کاری میان مدیران وقت بازی را برای حریف فردیسی بی نتیجه گذاشته است.

این بازی سال‌ها است که در وقت اضافی به سر می‌برد و سوت پایان آن تنها به دست استاندار البرز زده می‌شود، به‌رغم مشکلات مختلف فردیس در حوزه انتزاع، هنوز اقدام عاجلی در این خصوص انجام نشده است.

طی سال‌های گذشته مسئولان شهرستان و مدیران شهری فردیس برای اینکه شهرداری کرج را به پای میز مذاکره بیاورند به استانداری البرز متوسل شدند تا شاید بالاترین نهاد حاکمیتی استان بتواند به فردیس کمک کند. مدیران وقت استانداری البرز و فرمانداری فردیس نیز تا پیش از این، بارها از تعیین تکلیف و انتزاع کامل دو شهر کرج و فردیس گفتند، اما به‌رغم وعده‌های مکرر تاکنون نتیجه قابل توجهی حاصل نشده است.

عزیزالله شهبازی، استاندار سابق البرز برای جدایی کامل فردیس از کرج ضرب‌الاجل ۱۰ روزه تعیین کرد، اما با گذشت چند روز از زمان صدور این دستور، همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

نبود قاطعیت مدیران گذشته نسبت به انتزاع کامل فردیس از کرج و معوق ماندن بعضی امور، صدای مردم را درآورد تا جایی که حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه فردیس بارها از تریبون نماز جمعه خواستار تعیین تکلیف موضوع انتزاع از استاندار جدید البرز شد. فرماندار جدید فردیس نیز با شناسایی نظام مسائل و مشکلات شهرستان، تعیین تکلیف موضوع انتزاع را از استاندار البرز درخواست کرد.

استاندار البرز: در مسئله انتزاع به اظهارنظرهای شخصی کاری ندارم

مجتبی عبداللهی، استاندار فعلی البرز، در این خصوص به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در خصوص مسائل مربوط به تقسیمات کشوری پایبند قوانین خواهیم بود و به اظهارنظرهای شخصی و گروهی اعتنا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله فردیس و کرج هر دو مجموعه نقطه نظراتی دارند که از حیث قانونی نیز قابل بررسی و ارزیابی است، اضافه می‌کند: مقرر شده است استانداری البرز با در نظر گرفتن اسناد، مدارک و قوانین در خصوص بر این مسئله حائز اهمیت حکمیت داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این خصوص چندین جلسه متعدد برگزار شده است، ادامه می‌دهد: معتقد هستیم که عدالت و حق باید بدون هیچ کم و کاستی برقرار شود.

عبداللهی به استدلال‌های مطرح شده از سوی مدیریت شهری کرج و فردیس اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: به زودی و بنا بر اسناد و مواد قانونی این مسئله تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف انتزاع فردیس در اجرای پروژه‌ها و انجام امور تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند، می‌افزاید: درخواست دارم مدیران این مسئله را گره کار خود قلمداد نکنند.

شهرداری کرج با انتقال اسناد ۱۰ قطعه از املاک به نام فردیس موافقت کرده است

در این میان مهلت دو ماهه شهرداری کرج نیز به پایان رسید و مسئله انتزاع کرج و فردیس همچنان روی زمین ماند، مجموعه مدیریت شهری کرج نیز در این خصوص حاضر به پاسخگویی نشد، اما محمدرضا احمدی‌نژاد شهردار فردیس در خصوص به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: شهرداری کرج در این خصوص همکاری نکرده و حتی به مکاتبات ما برای پیگیری این موضوع نیز پاسخ نداده است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت پنج سال از استقلال شهرداری فردیس هنوز خودروهای در اختیار ما نیز به نام شهرداری کرج است، اظهار می‌کند: در موضوع انتزاع، قید ماشین‌آلات را زده‌ایم، چراکه زمان گذشته و ماشین‌آلات فرسوده شده است.

شهردار فردیس اضافه می‌کند: به طور کلی نمی‌توان در مورد اموال منقول، وجه نقد و سهام در شهر دیگر نمی‌شود صحبت کرد، چراکه موضوعات حقوقی مانع از به نتیجه رسیدن موضوع انتزاع می‌شود، اما در مورد املاک موضوع متفاوت است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری کرج با انتقال اسناد ۱۰ قطعه از املاک به نام فردیس موافقت کرده است، تاکید می‌کند: آن‌ها می‌گویند املاک باید کارشناسی شود در حالی که با توجه به انتزاع قهری میان فردیس و کرج، اراضی و املاک سهم مردم فردیس است که باید به این شهر واگذار شود و ارتباطی به حسابرسی ندارد.‌

وی اضافه می‌کند: اگر قرار باشد املاکمان را کارشناسی کنیم، شهرداری کرج نیز باید زمین‌هایش را کارشناسی کند، این هزینه هنگفتی است که به دو طرف تحمیل می‌شود و سنگ بزرگی است که مانع از به نتیجه رسیدن انتزاع می‌شود.

شهردار فردیس به نبود شهردار و مدیریت به صورت سرپرستی در شهرداری کرج اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر با حضور شهردار کرج و ثبات در مدیریت، امیدواریم بتوانیم موضوع انتزاع را در فضای تعامل سازنده پیش ببریم.

به گزارش ایمنا، استاندار البرز در نشستی که پنجم مردادماه امسال در فرمانداری فردیس برگزار شد، دو ماه مهلت داد تا اموال و املاک واحدهای خدمات رسان مربوط به شهرداری‌های کرج و فردیس بررسی و موضوع انتزاع تعیین تکلیف شود، حالا حدود سه ماه از مهلت دو ماهه استاندار البرز گذشته و هنوز انتزاع در جای اول خود مسکوت مانده است.

کد خبر 693839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.