هویت تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه در پروژه میدان امام خمینی (ره) حفظ شود

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نگاه گردشگری و درآمدزایی در پروژه میدان امام خمینی (ره) مدنظر قرار گیرد و در این پروژه ضمن نگاه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی، نگاه گردشگری نیز باید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _ شنبه پانزدهم مهرماه_ در جلسه کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز پروژه طرح میدان امام (ره) علی‌رغم پیگیری‌های شورا و بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال اجرایی نشده است.‌

وی افزود: بازاریان شهر ارومیه و اهالی و ساکنین اطراف این پروژه از عدم اجرای طرح میدان امام (ره) گلایه‌مند هستند.

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مشکلات پروژه طرح میدان امام خمینی (ره) باید هم از سوی مدیریت شهری و هم از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان رفع شود.

نوروزی تصریح کرد: باید توجه به حفظ سیمای ظاهری امروزی بازار ارومیه و همچنین ایمنی بازار و مرمت مکان‌های در شرف تخریب مورد توجه قرار گیرد و مهم‌تر از تمامی موارد تعیین تکلیف و معرفی متولی اصلی حفظ ایمنی بازار تاریخی ارومیه است.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۷۳ پروژه میدان امام (ره) از سوی سازمان مسکن و شهرسازی آغاز و در سال ۱۳۹۳ به شهرداری ارومیه واگذار و آزادسازی‌های لازم انجام گرفته، اما با توجه به راکد ماندن پروژه، بازاریان و شهروندان گله‌مند هستند.

نوروزی ادامه داد: اگر کمیته بررسی مشکلات طرح میدان امام (ره) که قبلاً از سوی استانداری پیشنهاد شده بود تشکیل یافته، مدیران و کارشناسان مدیریت شهری مطلع نیز باید عضو این کمیته باشند.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: نگاه گردشگری و درآمدزایی در پروژه طرح امام (ره) مدنظر قرار گیرد و در این پروژه ضمن نگاه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی، نگاه گردشگری و توریستی نیز باید وجود داشته باشد.

نوروزی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه هویت و تاریخ شهر ارومیه باید در اجرای پروژه میدان امام (ره) حفظ شود، خاطرنشان کرد: آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی و اسامی قدیمی ترکی محدوده پروژه میدان امام (ره) ضمن توجه ویژه باید حفظ شود.

کد خبر 693787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.