برزیل ۳- ایران ۰/ همان همیشگی، این بار شکست مقابل میزبان

تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در مصاف با برزیل میزبان نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز_ شنبه پانزدهم مهرماه_ در قالب مسابقات انتخابی المپیک مقابل تیم برزیل میزبان صف‌آرایی کرد. تیم ملی کشورمان که در چند بازی گذشت نتایج بدی را به نمایش گذاشته و تنها برابر قطر با شرایط دشوار به پیروزی رسید بود با روحیه نه چندان مساعد پا به این رقابت گذاشت. دو تیم برزیل تا کنون ۲۰ مرتبه مقابل هم صف آرایی کردند که تنها سه برد در لیگ جهانی ۲۰۱۴ با هدایت خولیو ولاسکو سهم ایران بوده است.

ترکیب تیم ملی والیبال برزیل:

برونو رزنده، دارلان سوزا، ریکاردو لوکارلی، هنریکه هونوراتو، لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو، تالس هوس

ترکیب تیم ملی والیبال ایران:

محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، مبین نصری، سید محمد موسوی و آرمان صالحی

ست اول: ایران ۱۹ - ۲۵ برزیل

شرح ست اول:

در ابتدای بازی تیم ملی والیبال ایران عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و از همان ابتدا اختلاف امتیازی خوبی را در نتیجه ۹ بر پنج به سود خود ایجاد کردند اما پس از آن برزیلی‌ها که به خود آمده بودند با کمک سرویس‌های خوب و استفاده از اشتباهات تیم ایران نتیجه را ۱۱ بر ۱۵ به سود خود کردند. با روشن شدن موتور امتیازگیری برزیل و تأثیر لوکارلی همچنین جو سنگین ورزشگاه در روند کسب پوین این تیم در ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید. قبال ذکر است که محمدرضا حضرت‌پور در گرم کردن قبل از مسابقه به دلیل برخورد توپ به صورت مصدوم و از ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال کشورمان خارج شد و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر برزیل به میدان آمد.

ست دوم: ایران ۲۰ - ۲۵ برزیل

شرح ست دوم:

ست دوم در حالی شروع شد که برزیل در کنار سود بردن از مزیت میزبانی و جو ورزشگاه از اشتباهات فاحش تیم ملی والیبال ایران استفاده کرد و امتیازات را به نام خود زد تا جایی که نتیجه ۱۰ بر پنج به سود کشور میزبان شد اما در ادامه کار خوب همایونفرمنش و کاظمی نتیجه را ۱۲ بر ۹ کرد و حتی در ادامه نتیجه در امتیاز ۱۵ به تساوی رسید. در ست دوم برزیل با کم شدن اختلاف امتیاز از ضعف تیم ایران در دریافت توپ‌های سرعتی استفاده می‌کرد تا گره از کار خود باز کند که خوب موفق هم بود و نتیجه آن برتری ۲۵ بر ۲۰ در ست دوم بود.

ست سوم: ایران ۲۳ - ۲۵ برزیل

شرح ست سوم:

کار تیمی خوب برزیل در مقابل اشتباهات تیم کشورمان باعث شد که امتیازات ابتدای ست به نام میزبان ثبت شود ولی در ادامه با استفاده از سرویس‌های ولی زاده و دفاع بهتر اختلاف امتیاز کم و نتیجه هفت بر ۱۰ به سود برزیل شد. جایگزینی امین اسماعیل‌نژاد به جای صابر کاظمی باعث شد بلندقامتان کشورمان عملکرد بهتری داشتند باشند و دو تیم در امتیاز ۱۴ به تساوی رسیدند. بازی تا پیش از رسیدن دو تیم به پوین ۲۰ پایاپای پیش رفت اما پس از رسیدن برزیل به امتیاز ۲۰ سریع چند امتیاز پشت سر هم گرفت تا نتیجه ۱۹ بر ۲۲ شود. با وجود اینکه بلندقامتان کشورمان نتیجه را در امتیاز ۲۲ به تساوی کشاندند اما این برزیل میزبان ست سوم را هم به نام خود زد.

کد خبر 693778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.