جایزه مصطفی (ص) افق رسیدن به مرجعیت علمی در دنیا را برای ما روشن می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم به مرجعیت علمی جهان اسلام و دنیا تبدیل شویم، باید پایگاه‌هایی علمی در دنیا داشته باشیم و در جهان، ایران اسلامی را با عناوینی خاص بشناسند، جایزه مصطفی (ص) افق مرجعیت علمی شدن در دنیا را برای ما روشن می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری با تبریک پیروزهای جبهه مقاومت در روزهای اخیر، اظهار کرد: پس از پیروزی‌های اخیر، جبهه مقاومت از لاک پدافندی خارج شد و شکل آفندی به خود گرفت و نشان داد دیگر رژیم صهیونسیتی نمی‌تواند مانند گذشته به این سرزمین تجاوز کند.

وی ادامه داد: همین موضوع و پیروزی‌های جبهه مقاومت نقطه عطف فوق‌العاده مهمی در سپهر دفاعی و امنیتی جهان ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: حال رسانه‌های غرب تلاش می‌کنند با اقدامات غیرانسانی بر این پیروزی‌های مهم سایه افکنند اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این شکست‌ها برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است.

ساماندهی اتباع افغانستانی در دستور کار دولت سیزدهم

وی در خصوص حضور اتباع خارجی در استان نیز گفت: ساماندهی اتباع افغانستانی در دستور کار و اولویت دولت سیزدهم و مدیریت استان است.

جان‌نثاری افزود: ساماندهی به این معنا که اتباع خارجی بدون مجوز نتوانند به کشور وارد شوند و اتباع غیرمجازی که در کشور هستند نیز طرد و مُر قانون اجرا شود و اجازه ندهیم تراکم‌های غیرمنطقی از حضور اتباع خارجی به وجود آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در این راستا درصدد هستیم جاذبه‌هایی که در برخی مناطق برای حضور و فعالیت اتباع وجود دارد را محدود کنیم؛ هدف این است که قانون به درستی اجرا شود، اما تمام این موارد باید با حفظ کرامت انسانی و در نظر گرفتن جوسازی‌های مجامع بین‌المللی باشد.

تبیین برنامه‌های دولت در ساماندهی اتباع خارجی توسط رسانه‌ها

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌های استان نیز برنامه‌های دولت و مدیریت استان برای ساماندهی حضور اتباع خارجی را برای آحاد مردم تبیین و مسائل عکس‌العملی و تنش‌زا را مدیریت کنند.

جان‌نثاری اظهار کرد: پرداختن به موضوع حضور اتباع خارجی و افغانستانی در استان نیازمند کار رسانه‌ای دقیق، برنامه‌ریزی شده و چندوجهی است از این رو انتظار می‌رود رسانه ضمن آگاهی‌بخشی به مسئولان نسبت به حضور اتباع افغانستانی، راهکار رسانه‌ای مشخص و کارشناسی شده ارائه دهد.

وی افزود: این موضوع که «مبنای عمل قانون است» نیز توسط رسانه به عناوین مختلف تشریح و برای مردم تبیین شود تا همه خواسته‌های مردم و به‌ویژه در حوزه ساماندهی اتباع خارجی در محور قانون انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در تولید محتوای این حوزه از هرگونه تحریک افکار عمومی پرهیز، اما اطلاع‌رسانی و مشکلات بیان شود.

تبدیل شدن به مرجعیت علمی در جهان با برگزاری شایسته جایزه مصطفی (ص)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص میزبانی اصفهان از جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) نیز گفت: اگر می‌خواهیم در دنیا از لحاظ علمی مرجعیت پیدا کنیم و به خواسته مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشانیم تا به مرجعیت علمی جهان اسلام و دنیا تبدیل شویم، بایستی پایگاه‌هایی علمی در دنیا داشته باشیم و در جهان، ایران اسلامی را با عناوینی خاص بشناسند.

جان‌نثاری افزود: جایزه مصطفی (ص) افق مرجعیت علمی شدن در دنیا را برای ما روشن می‌کند.

وی اظهار کرد: در مورد جایزه مصطفی (ص) باید به هدف این رویداد عظیم نگاه کنیم اگر نگاه به هدف و رویکرد جایزه مصطفی (ص) باشد، نقصانی که حین برگزاری برنامه ایجاد شده نیز قابل پذیرش است.

مطالبه‌گری رسانه‌ها برای میزبانی دائمی اصفهان در برگزاری جایزه مصطفی (ص)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: رسانه‌های اصفهان باید در این راستا پافشاری کنند تا جایزه مصطفی (ص) و دبیرخانه این جایزه به صورت دائمی در اصفهان بماند.

جان‌نثاری افزود: جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) برای نخستین بار در استان برگزار شد و قابل پیش‌بینی بود که اجرای این رویداد بزرگ بین‌المللی به صورت صددرصد همه را راضی نکند.

وی تصریح کرد: گلایه‌های اهالی رسانه از نحوه اطلاع‌رسانی دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) به مسئولان بازخورد داده شودشود، اما رسانه‌ها از بیان نقاط قوت، محاسن و اهداف این رویداد غافل نشوند.

کد خبر 693756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.