جزئیات تعیین هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: فرمانداران و بخشداران لرستان موظف هستند حداکثر ۴۸ ساعت پس از آغاز مهلت یک هفته‌ای مشخص شده در قانون برای تعیین معتمدان اصلی و علی‌البدل عضو هیئت اجرایی را از بین افراد واجد شرایط در ماده ۴۱ قانون، به منظور تایید صلاحیت به هیئت نظارت معرفی کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان لرستان، احسان یاوری اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات، دو هفته قبل از ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه تشکیل شود.

وی افزود: بر اساس تقویم انتخاباتی سیزدهم تا نوزدهم مهرماه زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به ریاست فرماندار یا بخشدار، با عضویت یک حقوقدان با معرفی کتبی و رسمی رئیس کل دادگستری استان، رئیس ثبت احوال حوزه انتخابیه و هشت نفر معتمد محلی تشکیل می‌شود.

یاوری تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران لرستان موظف هستند حداکثر ۴۸ ساعت پس از آغاز مهلت یک‌هفته‌ای مشخص شده در قانون برای تعیین معتمدان اصلی و علی‌البدل عضو هیئت اجرایی، شامل شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، اقتصادی و حقوقی معتمدان محلی را از بین اقشار واجد شرایط در ماده ۴۱ قانون به منظور تأیید صلاحیت به هیئت نظارت مربوط معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از این مرحله و توافق با هیئت نظارت درباره لیست معتمدان، بلافاصله باید با حضور اعضای حقوقی و هیئت نظارت جلسه‌ای برگزار شود، تصریح کرد: حداقل با حضور ۲۰ نفر از معتمدان و با رأی مخفی، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی‌البدل برای ادامه کار انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: هیئت‌های اجرایی در تمام مراحل اجرایی انتخابات نقش‌آفرین هستند و از سوی معتمدان که از اقشار مختلف مردم هستند انتخاب می‌شوند.

یاوری افزود: با توجه به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، هیئت اجرایی تشکیل شده برای هر دو انتخابات خواهد بود که این امر با اجازه صادر شده از سوی مجلس خبرگان است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش‌ثبت‌نام، تأیید گرفته‌اند، بیست‌وهفتم مهرماه به مدت هفت روز خواهد بود.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز یازدهم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 693694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.