پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد بازار فردا نیز منفی باشد و احتمال ریزش پنج تا ۱۰ هزار واحدی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همیشه تنش سیاسی منجر به خروج سرمایه از بازارهای مالی شده است تفاوتی نمی‌کند که تنش در داخل باشد یا خارج، سرمایه گذار احتیاط می‌کند و سرمایه خود را خارج می‌کند، بورس تهران نیز امروز درگیر تنش بین فلسطین و اسرائیل شد، البته عوامل دیگری مانند نبود نقدینگی در بازار و رشد نرخ بهره بین بانکی نیز تأثیر خود را بر این موضوع گذاشته است.

نرخ دلار تلگرامی به بالای ۵۰ هزار تومان حرکت کرده است که این رشد قیمت به دلیل مورد ذکر شده بود، در پیش بینی امروز انتظار اصلاح قیمتی گروه پالایشی را داشتیم که با توأمان شدن با اتفاقات امروز این ریزش شدید تر شد.

گروه خودرویی نیز با فشار فروش زیادی همراه بود، قطعی شدن واردات خودروها، افزایش حضور خودرو سازهای چینی، کاهش شدید قیمت خودروهای خارجی و زیان‌های انباشته شدید خودرو سازهای داخلی نیز از ریسک‌های این گروه در بازار هستند.

در بازار امروز پالایش افت پنج درصدی و اهرم افت سه درصدی را تجربه کرد، در گروه سرمایه گذاری ها ثشاهد که رشدهای خوبی را در برداشته این مدت شاهد ریزش هفت درصدی بود، در گروه بانکی نیز دی و وتجارت پنج درصدی را تجربه کردند، به نظر می‌رسد بازار فردا نیز منفی باشد و احتمال ریزش ۵ تا ۱۰ هزار واحدی وجود دارد.

کد خبر 693676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.