هویت‌بخشی به مبلغان از مهم‌ترین وظایف رؤسای حوزه‌های علمیه است

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مواردی از جمله هویت‌بخشی به مبلغان، ایجاد بسترهای تبلیغی برای خواهران و ایجاد بانک اطلاعاتی مبلغان از جمله وظایفی است که روسای حوزه‌های علمیه خواهران به دوش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدمرتضی مقتدایی صبح امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در آئین افتتاح اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: موضوع تبلیغ موضوعی قابل اهمیت است و در این راستا هرکدام از افراد حاضر در جلسه باید در خصوص دایر کردن مقدمات تبلیغ توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ از زمان صدر اسلام افزود: زمانی که پیامبر اکرم (ص) متولد شدند، از همان زمان علاقه خود را به ذات مقدس پروردگار ابراز کردند و در ادامه این مسیر مبعوث شده و تا سه سال مخفیانه تبلیغ می‌کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: پس از مدتی پیامبر (ص) دعوت خود را اعلام و امیرالمومنین و حضرت خدیجه (س) جزو اولین نفرات در قبول این دعوت بودند.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب خواهر آماده برای تلاش و فعالیت در این عرصه هستند و در این راستا حضور بیش از ۱٠٠ هزار نفر از خواهران که درس طلبگی خوانده‌اند و آماده تبلیغ هستند، ظرفیتی بزرگ است.

آیت‌الله مقتدایی در خصوص وظایف مدیران حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مواردی از جمله هویت‌بخشی به مبلغان، ایجاد بسترهای تبلیغی برای خواهران، ایجاد امنیت شغلی، جذب طلبه از ابتدای ورود به حوزه با هدف تربیت مبلغان، ارائه گواهی پس از کسب مهارت‌های تبلیغی و ایجاد بانک اطلاعاتی مبلغان از جمله وظایفی است که رؤسای حوزه‌های علمیه خواهران به دوش دارند.

وی یادآور شد: طلاب باید به مسائل دینی و احکام آشنا باشند و در ادامه از آن‌ها خواسته شود در مسیر تبلیغ از این دانسته‌ها استفاده و آن‌ها را تبلیغ کنند.

کد خبر 693589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.