ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سطح شهر اراک

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اراک گفت: طرح کالیبراسیون (واسنجی) دستگاه‌های توزین وانت‌بارها با همکاری اداره کل استاندارد در دستور کار قرار دارد.

احسان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وانت‌بارهایی که در نقاط نامناسب، پرخطر و پرحادثه توقف و اقدام به فروش میوه می‌کنند، موجب ایجاد ترافیک می‌شوند؛ در تلاش هستیم با ساماندهی این وانت‌بارها در سطح شهر از سد معبر جلوگیری و زمینه را برای روان‌سازی، تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی در نقاط پرترافیک شهر فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اراک در راستای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، تاکنون وانت‌بارهای میوه‌فروش محدوده میدان حافظیه، جاده فراهان و قنات ناصری را ساماندهی کرده است، افزود: وانت‌بارهای محدوده میدان حافظیه در زمین جنب مجتمع آفتاب این میدان مستقر و ساماندهی شده‌اند و وانت‌بارهای جاده فراهان و قنات ناصری نیز هریک به صورت تجمعی در محل‌های مذکور در حال فعالیت هستند.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه قبل از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها به صورت پراکنده فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: وانت‌بارهای محدوده خیابان طالقانی نیز به صورت تجمعی، در این خیابان به سمت میدان انقلاب ساماندهی شده‌اند.

صالحی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش شهر اراک، اطلاعات و مشخصات شناسایی افراد، بیمه‌نامه و کارت بهداشت بررسی و ثبت می‌شود و از فعالیت وانت‌بارهایی که بیمه‌نامه ندارند و دارای چند وانت‌بار هستند، جلوگیری به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: شهرداری اراک در راستای اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش، فعالیت این بخش را ملزم به ثبت اطلاعات از جمله عکس، نام و نام‌خانوادگی، بیمه و محل استقرار خودرو کرده است تا از فعالیت وانت‌بارها خارج از محل استقرار ثبت شده جلوگیری شود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اراک از اجرای طرح کالیبراسیون (واسنجی) دستگاه‌های توزین (ترازوها) وانت‌بارهای میوه‌فروش شهر اراک پیرو دستور سرپرست شهرداری خبر داد و گفت: این طرح که از اهمیت ویژه‌ای برای مجموعه مدیریت شهری برخوردار است، با همکاری اداره کل استاندارد پیگیری و اجرایی می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه شهرداری اراک در راستای اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها، ملزم کردن نصب برچسب و تابلوی قیمت میوه به صورت خوانا است، افزود: طرح ساماندهی وانت‌بارهای شهر اراک تا رسیدن به وضعیت مطلوب، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کد خبر 693560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.