آمار ملاقات‌های مردمی با مسئولان قضایی اصفهان از مرز ۴ هزار نفر گذشت

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار ملاقات‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ از مرز چهار هزار نفر گذشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری از ملاقات تعداد ۲۱۴ نفر از مراجعان با رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونان رئیس کل در روز دوشنبه، دهم مهرماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۱۰۰ مراجعه‌کننده موفق به ملاقات با مسئولان قضائی استان شدند.

وی هدف از این ملاقات‌ها را شناسایی مشکلات و رفع موانع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی مراجعان دانست و افزود: دوشنبه‌های هر هفته مراجعانی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضائی استان دارند، با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضائی خود می‌پردازند و در شهرستان‌ها نیز روزهای سه‌شنبه برای ملاقات مراجعان با رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان اصفهان تعیین شده است.

اختصاص ۱۷ نیروی اداری و ۳ نیروی قضائی جدید به دادگستری سمیرم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار، ایثار و مردمی بودن است و دستگاه قضائی حمایت همه‌جانبه‌ای از تمام مأموریت‌های این نهاد سخت‌کوش خواهد داشت.

وی خطاب به تمام کارگزاران و مسئولان کشور خاطرنشان کرد: تمام کارگزاران و مسئولان در استان اصفهان باید در حفظ کرامت مردم کوشا باشند و با وجود تمام اختلاف‌نظرها در برخی موارد، در عمل با وحدت و همدلی، زمینه رشد و شکوفایی نظام را فراهم کنند و در عین حال مراقب توطئه‌های دشمنان نیز باشند که با تفرقه‌افکنی، قصد ضربه زدن به انسجام مردم و ملت مسلمان را دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری از رفع برخی از مشکلات دادگستری شهرستان سمیرم تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای بهبود خدمت‌رسانی در دادگستری شهرستان سمیرم از ابتدای سال تاکنون مؤثر بوده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شاهد بهبود روند رسیدگی به پرونده در این حوزه قضائی خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات پیشین این حوزه قضائی را کمبود نیروی اداری و قضائی دانست و افزود: با اختصاص ۱۷ نیروی اداری و سه نیروی قضائی جدید به دادگستری سمیرم، آمار برخورداری نیروهای اداری و قضائی این دادگستری به ترتیب ۶۰ و ۵۲ درصد شده و به میانگین کشوری رسیده است و با حضور این نیروها مشکل اطاله دادرسی به صورت محسوس کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه اسماعیل موحد به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سمیرم منصوب شد و از تلاش‌های روح‌الله نصر تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر 693523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.