برقراری عدالت نتیجه اجرای دقیق سند تحول قوه‌ قضاییه است / اهمیت فعالیت واحدهای تولیدی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: برقراری عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم، نتیجه اجرای دقیق مفاد سند تحول و تعالی قوه‌قضاییه است، همچنین دستگاه قضائی استان در عین جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، وصول مطالبات طلبکاران را در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، سیدمحمد موسویان، انقلاب اسلامی را مبدا شروع تحول در سیستم قضائی کشور دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب یکی از نیازهای اصلی کشور وجود عدلیه اسلامی بود که با تلاش‌های آیت‌الله شهید بهشتی (ره) این امر محقق شد و تا امروز این تحول و تکامل ادامه دارد که نقطه عطف آن تدوین سند تحول قضائی بوده است.

وی افزود: سند تحول قضائی توسط رئیس قوه قضائیه تکامل یافت و با عنوان سند تحول و تعالی قضائی مبنای فعالیت دستگاه قضائی در تمام کشور قرار گرفت که نتیجه اجرای دقیق مفاد آن برقراری عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به موضوع احیای حقوق عامه توسط دادستان‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دادستان‌ها ورود به مسئله احیای حقوق عامه است و چنانچه مواردی از سوی نهادهای اجرایی موجبات تضییع حقوق مردم را فراهم کند، دادستان باید به‌عنوان مدعی‌العموم به مسئله ورود و با نگاه مطالبه‌گرانه و با ایجاد تعامل پیگیر رفع مشکلات باشد.

وی بر حضور بین مردم و داشتن ارتباط مستقیم با آن‌ها، داشتن حسن خلق، انجام اقدام به موقع و قاطع و صدور دستورات متقن و صریح توسط دادستان‌ها تاکید کرد و گفت: با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، مظاهر محمدی‌پور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب چادگان معرفی و از تلاش‌های اسماعیل موحدی دادستان پیشین این حوزه قضائی تقدیر شد.

موسویان یکی از وظایف دستگاه قضائی را حمایت از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه قضائی، حمایت از تولید و اشتغال در جامعه است که در قالب ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان‌ها با ریاست رئیس کل دادگستری و دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند، موضوع حمایت دستگاه قضا از تولید و اشتغال جدی‌تر از پیش پیگیری شد، به‌نحوی که به طور یقین می‌توان گفت هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی و وصول طلب طلبکاران تعطیل نمی‌شود و دستگاه قضائی با مدیریت خاص ضمن تلاش در راستای رسیدن طلبکاران به حقوق خود، از تعطیلی واحد تولیدی جلوگیری خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان از بازدید دوره‌ای رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی از واحدهای تولیدی استان خبر داد و تصریح کرد: تمام رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به صورت دوره‌ای از واحدهای تولیدی حوزه قضائی خود بازدید می‌کنند و در صورتی که مشکلی در مسیر تولید پیش آمده باشد، با حمایت قضائی در راستای رفع آن تلاش خواهد شد، همچنین با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، عبدالرسول شریفی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب نائین معرفی و از تلاش‌های ابوالفضل توکلی دادستان پیشین این حوزه قضائی تقدیر شد.

کد خبر 693522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.