از احیای قالی گلباف کرمان تا رونق گردشگری منطقه

در سفر یک روزه استاندار کرمان به بخش گلباف، برای بهبود وضعیت منطقه در بخش زیرساخت جاده‌ای، احیای قالی گلباف و اشتغال‌زایی، تأمین و تجهیز سالن‌های ورزشی و رونق گردشگری منطقه تصمیم‌گیری شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، حجت‌الاسلام پورشیخعلی امام جمعه بخش گلباف در شورای اداری بخش گلباف که _امروز جمعه چهاردهم مهرماه_ برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش گلباف بیش از ۴۰۰ جانباز و ۱۲۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در منطقه انجام شده و باید از مسئولین تشکر کرد، اما در حوزه زیرساختی ضعف‌های اساسی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی یکی از مطالبات بخش گلباف را اتمام جاده بم - گلباف - نهبندان دانست که از سال ۸۲ شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است و افزود: در مجموع بر اساس برآورد انجام شده چنانچه مشکل ۷۰ کیلومتر جاده‌ای بخش گلباف برطرف شود، مشکل زیرساختی منطقه حل می‌شود.

امام جمعه گلباف ادامه داد: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان ساختمان معطل ۳ میلیارد تومان جهت انجام فعالیت‌های ورزشی است که درخواست تأمین تجهیزات را داریم؛ از طرف دیگر نبود آزمایشگاه نیز یکی دیگر از مشکلات بخش است که انتظار داریم مورد رسیدگی قرار گیرد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه گلباف دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف است که می‌توان به عنوان نمونه به گردشگری آن اشاره کرد اما در عین حال دارای ضعف‌هایی است که باید برطرف شود، گفت: راه‌های ارتباطی اولویت اول منطقه گلباف است که در صورت برطرف شدن مشکلات ارتباطی و جاده‌ای، امنیت حاشیه کویر و اشتغال‌زایی حاصل می‌شود و این امر موجب رونق منطقه خواهد بود؛ لذا بر این اساس پیگیر تأمین منابع جهت حل این مسأله هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات موجود در سالن‌های ورزشی تازه احداث شده در گلباف، از رفع مشکل تأمین و تجهیز سیستم سرمایشی و گرمایشی آنها طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی با توجه به بازدید انجام شده توسط مدیرکل جهاد کشاورزی استان، طی جلسه‌ای به مشکلات کشاورزان رسیدگی می‌شود.

وی از همکاری و مساعدت برای احیای قنوات خبر داد و با اشاره به وجود مگس مدیترانه‌ای در منطقه، افزود: برای پیگیری و رفع این موضوع نیز می‌توان از تجربیات منطقه دلفارد جیرفت استفاده کرد.

فداکار رفع مسائل مخابراتی و ارتباطی را مستلزم ایجاد زیرساخت و فیبرنوری دانست و افزود: در زمینه تجهیز آزمایشگاه نیز همکاری و مساعدت خواهیم کرد؛ برای شهرستان شدن این منطقه نیز الزامات قانونی وجود دارد که باید بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد.

وی نمادسازی برای شهید پورجعفری در بخش گلباف را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: آبگرم سیرچ ظرفیت بسیار خوب درمانی و گردشگری در منطقه محسوب می‌شود که بر این اساس باید جلسه‌ای با رئیس اوقاف کشور جهت حل مسائل موجود برگزار شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: قالی گلباف از دیگر ظرفیت‌های مهم این منطقه محسوب می‌شود؛ لذا چنانچه نیروی کار در گلباف وجود داشته باشد، سرمایه‌گذار آن نیز حاضر است که با ایجاد زیرساخت لازم، حمایت از نیروی کار و تأمین بازار فروش آن، قالی گلباف احیا شود.

هم چنین محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر کشت زعفران، ساخت کارخانه نوشابه‌سازی تلخون، احیای قنوات، استفاده از توانمندی مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان و سازمان برنامه و بودجه در احداث جاده منطقه گلباف را مورد تاکید قرار داد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای نیز گفت: مهمترین مشکل مردم منطقه گلباف جاده و راه است، لذا باید تاریخ و زمان ساخت جاده منطقه گلباف جهت سهولت و تسریع راه مشخص شود.

سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجموعه گردشکری آب گرم سیرچ، پیگیری احداث بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی در جنوب کرمان، پیگیری احداث شهرک صنعتی و مجتمع کشت و صنعت در کشیت از دیگر مباحث مطرح شده توسط پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بود.

کد خبر 693490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.