ایران ۰- ایتالیا ۳/ بازهم باخت سهم والیبال کشورمان شد

تیم ملی والیبال ایران در برابر ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب - جمعه چهاردهم مهرماه- تیم ملی والیبال کشورمان در قالب مسابقات انتخابی المپیک مقابل تیم ایتالیا در حالی صف آرایی کرد که علیرضا طلوع کیان پس از انصراف عطایی از سرمربیگری تیم ملی، سکان را در دست گرفته است. تیم ملی ایران با هدایت عطایی در این دور از مسابقات تنها موفق به برد کشور قطر شد و در دیگر پیکارها نتیجه را واگذار کرد. نکته قابل توجه این بازی حضور عطایی در سالن مسابقه و تماشای بازی از نزدیک بود. هرچند که والیبال ایران شانسی برای کسب سهمیه در برزیل ندارد اما بازی برابر ایتالیا به دلیل اینکه ایتالیا به دنبال گرفتن سهمیه با پیروزی برابر ایران بود بازی حساسی به شمار می‌رفت که در نهایت این تیم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

ترکیب تیم ملی ایران: جواد کریمی، مبین نصری، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی تیم ملی ایران: علیرضا طلوع کیان

ترکیب تیم ملی ایتالیا: ریکاردو اسبرتولی، یوری رومانو، الساندرو میکلتو، توماس‌و رینالدی، جانلوکا گالاسی، جووانی سانگوینتی و فابیو بالاسو

سرمربی تیم ایتالیا: فردیناندو دجورجی

ست اول: ایران ۲۲ - ۲۵ ایتالیا

شرح ست اول:

ست نخست با برتری صددرصدی تیم ایتالیا آغاز شد و حتی نتیجه به ۲ بر ۹ به سود این کشور نیز رسید اما در ادامه ایتالیا با خراب کردن چند سرویس پیاپی و دفاع روی تور ایران نتیجه به ۱۲ بر ۹ شد و حتی بازی به تساوی رسید. با ورود جیانلی به زمین مسابقه ورق به سود ایتال برگشت و با عمل‌کرد بهتر این تیم در امتیازات بالای ۲۰، توانست ست نخست را به نام خود کند.

ست دوم: ایران ۲۲ - ۲۵ ایتالیا

شرح ست دوم:

ست دوم نیز همچون ست نخست با عملکرد بهتر ایتالیا در سرویس و حمله، والیبالیستان این کشور توانستند از همان ابتدا در امتیازگیری خود عمل کرده و نتیجه را ۸ بر ۵ به سود خود کنند. با تغییر تاکتیک تیم ایران و عمل بهتر در سرویس همچنین آمدن حسین خانزاده به جای اسفندیار، تیم‌ملی ایران توانست نتیجه را به تساوی بکشد و بازی پایاپای پیش رود. اما همانند ست نخست این ایتالیا بود که در گرفتن امتیازات پایانی بهتر عمل کرد تا با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ دومین ست را نیز به نام خود کند.

ست سوم: ایران ۲۳ - ۲۵ ایتالیا

شرح ست سوم:

برخلاف دو ست پیشین که ایتالیا بازی را بهتر شروع کرده بود، در این ست ایران بازی بهتری به نمایش گذاشت و با نتیجه ۴ بر ۹ پیش افتاد. اما رفته رفته تیم ایتالیا سعی کرد تا امتیازات از دست رفته را جبران کند و به روند بازی برگردد که موفق بود و جواب داد و در نهایت با نتیجه ۲۳ بر ۲۵ در این ست نیز به برتری رسیدند تا ۳ بر صفر پیروز دیدار شوند.

کد خبر 693485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.