پیش‌بینی ۱۱۰ هزار متر مربع پارکینگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: مقطع عرضی بلوار پیامبر اعظم(ص) در مطالعات قطعی شده و ۱۱۰ هزار متر مربع پارکینگ برای آن پیش‌بینی می‌شود.

علیرضا بافرانی مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی اراضی شرق کمربندی امام علی (ع) تا آزاد راه قم-کاشان با تدوین طرح شهرسازی مخصوص به این منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به قرار گرفتن این اراضی در جاده سراجه و مجاور باغ زمان زاده ادامه داد: این محدوده ۴۰۰ هکتار با بلافصل است که برای گردشگری بدون از بین بردن زراعت تعریف شده است.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم یکی از مهم‌ترین اقدامات را تعیین تکلیف طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) دانست و گفت: در بلوار پیامبر اعظم (ص) در سه موضوع مهم وجود داشت که شامل پیاده راه وسط، عرض خیابان و محور پشتیبان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهایی این بلوار معنوی عرض مقطع ۱۰۰ متر باقی ماند و محور پشتیبان در ۲۴ متر قطعی شد اظهار کرد: مشاور اکنون در زمینه کاربری در حال فعالیت بوده و ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت برای کاربری پارکینگ در این بلوار در نظر گرفته شده است.

بافرانی ادامه داد: در حد فاصل عمار یاسر تا میدان معلم تملکات به طور کامل انجام نگرفته بود که با هماهنگی با اداره کل املاک و دارایی شهرداری قم، مساحت جدیدی دریافت کردیم و مجدداً بازنگری انجام و بلوک‌ها کاهش داده شد.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در هفته‌های گذشته به نتیجه رسید، تعیین تکلیف خط بر فاز چهار عمار یاسر است که این موضوع هم نیاز به بررسی‌های شهرسازی و ترافیکی داشت.

کد خبر 693470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.