جشنواره فیلم کودک و نوجوان، نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم کودکان و نوجوان را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه_چهاردهم مهر ماه_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: خدا را شاکریم که در چنین ایام مبارک و در این شهر کم‌نظیر، در اصفهان مهد فرهنگ، هنر و تمدن حاضر شدیم.

وی افزود: جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای است برای گردهمایی همه فرزندان ایران زمین، فرزندان خوبی که نگاه به فتح قله دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز نهضت امام با عمری بیش از ۶٠ سال در هر دوره فرزندان بزرگی را تربیت کرده و بر این اساس اصفهان مهد شهدای والامقام و شیرمردان و شیر زنانی بوده که تاریخ پرافتخار ما را رقم زده است.

وی گفت: ۲۴ هزار شهید اصفهان، این استان را به پایتخت شهادت تبدیل کرده و در این راستا ستارگان بزرگی که چون مشعلی فروزان راه را نشان می‌دهند؛ علمای بزرگ اصفهان اصفهان را به شهر پیشوا در حوزه علم، دانش، فقاهت، جهاد و شهادت تبدیل کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: شما امروز وارث سرمایه بزرگی هستید، شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای استقلال آن جان‌های عزیز فراوانی تقدیم شده است و در این راستا به اصفهان برای تمام افتخارآفرینی‌ها و پیشتازی‌ها تبریک می‌گویم؛ برای قدردانی از اصفهان واژگان کم است و با این واژگان نمی‌توان برای این‌مهد فرهنگ و تمدن تقدیر لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در دولت بنا را بر این گذاشتیم که‌حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، ادامه داد: دولت انقلابی اسلامی تمام تلاش خود را برای پیشتازی حوزه فرهنگ و هنر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت برگرداندند حرکت عمومی کشور بر ریل آرمان‌ها است هرچند در این عرصه مشکلاتی داشته وداریم، اما قرار است برای اصلاح و بهبود روش‌ها در تعلیم و آموزش حوزه کودک و نوجوان سرمایه گذاری‌های وسیعی را انجام دهیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان ایران زمین پیشتاز در آینده سازی و افتخار آفرینی برای ایران هستند، از این رو تربیت و تعلیم کودکان و نوجوانان مسیر مهم ایجاد تمدن اسلامی است و در تحقق این مهم ضرورت‌هایی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز از تمامی معاونان وزارت فرهنگ خواهش کردم تا در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شما کودکان و نوجوانان با بنده همراه باشند.

وی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان بنا اصلی را در تعلیم و آموزش این نسل غرور افرین قرار داده‌ایم و با همکاری شورای عالی سینما و حوزه‌های مختلف قرار داریم تا فرهنگ و هنر را در معنا و جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

اسماعیلی گفت: دوستان ما به‌دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستند که به‌زودی محقق می‌شود، از طرفی بنیاد پویانمایی از مزیت‌های بزرگ ما است و در این راستا شاهدیم یک فیلم پویانمایی چطور سینماهای ما را شلوغ کرده و بنای ما توسعه این گام‌ها است.

وی بیان کرد: در تمام بخش‌های فرهنگ و هنر از جمله کتاب، نشریات، نمایش‌های آئینی، تئاتر، موسیقی و… باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس تربیت نسل نوی هنروران قرار بگیرد و جشنواره کودک و نوجوان را گام مهمی برای آغاز این مسیر نورانی می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه تاکید کرد: این جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

کد خبر 693465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.