کمبود سرانه فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم / احداث زمین ورزشی در بوستان‌ها

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: مساحت فضای سبز جنگلی منطقه دو ۷۱۰ هکتار و فضای سبز شهری ۷۰ هکتار است.

سید رضا حسینی مدیر منطقه دو شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین ملی در منطقه دو وجود ندارد و تمام زمین‌ها ملکی متعلق به اشخاص است، احداث فضای سبز در منطقه دو شهرداری قم هزینه‌های سرسام‌آوری دارد.

وی افزود: متأسفانه سرانه فضای سبز بسیار پایین و کمتر از ۳ متر است. این در حالی است که در مجموع شهر قم سرانه فضای سبز به بیش از ۲۰ متر مربع به ازای هر نفر رسیده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با توجه سرانه فضای سبز شهر قم خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در بعضی مناطق مانند منطقه ۸ و منطقه ۴ بیش از ۲۰ متر است و علت آن هم وجود زمین‌های دولتی و ملی در اختیار شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه بوستان معصومیه، بوستان امام رضا (ع) و بوستان جوان جز فضای سبز جنگلی منطقه دو است گفت: بیشترین فضای سبز در منطقه دو، خیابان مالک اشتر تا میدان نبوت، بلوار یادگار امام، خیابان مالک اشتر به سمت بلوار دادخواه و ریل راه آهن، انتهای خیابان حکمت و محدوده کمربندی امام علی (ع) است که در این محدوده‌ها فضای سبز خوبی داریم.

حسینی اظهار کرد: چند ملک بزرگ در خیابان شاهد، خیابان ستاری و خیابان طفلان مسلم که فضای سبز خوبی ندارد، در حال شناسایی هستیم تا با تملک به سمت احداث بوستان شهری پیش برویم. اگر املاک مناسب دیگری در منطقه وجود داشته باشد برای تملک آن آمادگی داریم.

وی با توجه به احداث زمین ورزشی در بوستان‌های منطقه دو عنوان کرد: سالن ورزشی عزیز زادگان در سال گذشته و تکمیل پیست دوچرخه بوستان حنانه در سال جاری افتتاح شد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: پروژه‌هایی از قبیل احداث بوستان فاز ۴ ادامه بوستان امام رضا (ع)، تجهیز فضای سبز بوستان صبا و بوستان ولایت، بهسازی و توسعه درختکاری در حاشیه معابر، خرید و تجهیز ست تندرستی و کفپوش در بوستان‌ها و اجرای شبکه خام بیش از ۸۰ درصد از فضای سبز در مسیر تقویت منطقه دو در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 693459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.