رشد ۲۱۱ درصدی روستاهای استان سمنان به اتصال شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از رشد ۲۱۱ درصدی روستاهای استان به اتصال شبکه ملی اطلاعات در آستانه فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر خبر داد.

سیدیاسر حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی در سطح کشور و در روستاها از مهمترین تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: توسعه بستر ارتباطات صوت، دیتا و پهن باند از وظایف ذاتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در سطح روستاهای استان بوده که با تلاش صورت گرفته مجموعه وزارت، پیشرفت‌های زیادی در این بخش و در سطح روستاهای استان سمنان اتفاق افتاده است که هم اکنون شاهد رشد ۲۱۱ درصدی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات هستیم.

حسن پور با اشاره به اینکه روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و باید سعی کرد شکاف دیجیتال را کاهش داد، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند که دسترسی این تعداد روستا در این مدت بی‌سابقه بوده است. البته باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال‌جاری به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و ما تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری که این امکان را نداشته باشند، نخواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: وضعیت اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات در این مدت رشد ۲۱۱ درصدی را داشته است و از تعداد ۱۳۸ روستا به ۴۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند. ضمن اینکه در حال حاضر تمامی شهرهای استان سمنان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردار هستند و راه‌اندازی ۴ سایت جدید ایرانسلی اینترنت نسل پنجم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که این امر، اقدامی جهادی و ارزشمند است.

کد خبر 693450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.