تخریب منابع طبیعی جنایت در حق خودمان است

امام جمعه موقت گچساران گفت: تخریب منابع طبیعی به بهانه تفریح ظلم است و نقش منابع طبیعی و محیط زیست در زندگی باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعید رشیدی کیا، ظهر امروز جمعه چهاردهم مهرماه، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند که بر شما باد به رعایت تقوای الهی چرا که رعایت تقوای الهی حق خداوند بر عهده بندگان است بنابراین این‌همه توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی برای رشد، تعالی و رستگاری بشریت است.

وی افزود: خداوند بعد از آفرینش انسان، به نفس انسان دو نکته را یادآور شدند و قبل از اینکه به انسان تقوا را یاد بدهند نیز فرمودند که هتاکی و پرده‌دری ممنوع است، چرا که هتاکی کار عصیان گران است و انسان‌های عاصی در پیشگاه آبرومندان شرمسار خواهند شد.

امام‌جمعه موقت گچساران ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، افزود: نیروی انتظامی پاسداران نعمت ناشناخته خداوند هستند، چون امنیت در کنار سلامت، نعمت‌های ناشناخته هستند و هرکسی برای ایجاد امنیت و پاسداری از نظام اسلامی قدمی بردارد در نگاه امام زمان (ج) جایگاه بس ارزشمندی دارد.

وی گفت: هفدهم مهرماه آغاز هفته وقف است رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به گردهمایی وقف فرمودند: اکنون فرصت مغتنمی برای اجرای این حکم پیشرفته و والای اسلام است.

رشیدی‌کیا تصریح کرد: یکی از راه‌های جاودانه شدن برای انسان همین وقف است و وقف اراده نیک آدمی را پس از طی دوران زندگی همچنان زنده و کارساز نگه می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: هفدهم مهرماه نیز روز جهانی کودک است و امام علی علیه‌السلام در روایتی به فرزندش امام حسن علیه‌السلام می‌فرمایند؛ که من تو را پاره‌ای از وجود خودم می‌دانم بلکه بالاتر از آن تو را تمام وجود خودم دیدم گویا اگر آزار و گزندی در دنیا به تو برسد به من رسیده و اگر مرگ بخواهد تو را ببرد گویا این مرگ به سراغ من آمده‌است.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه، گفت: گاهی کارهایی در حق کودکان و نوجوانانمان انجام می‌دهیم که شایسته نیست و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند؛ که وای به حال جوانان، نوجوانان و کودکان آخرالزمان از دست پدران و مادرانشان، کودکان عالمی برای خودشان دارند و نباید کودک را از حق طبیعی‌اش که همانا بازی کردن است محروم کرد و با کوکان، نوجوانان باید با تکریم و احترام رفتار محبت‌آمیز داشت.

وی افزود: ۲۰ مهرماه روز کاهش بلایای طبیعی است و آنچه امروزه به دست برخی اتفاق می‌افتد جنایاتی در حق خودمان است از قوای سه‌گانه و آحاد جامعه این خواهش را دارم اینکه طبیعت استان یک نعمت فوق‌العاده است و نگذاریم به این راحتی تخریب شود و گاهی به بهانه تفریح نباید جنایت علیه منابع طبیعی و محیط‌زیست مرتکب شویم، لذا اهمیت صیانت از منابع طبیعی باید برای مردم تبیین شود.

امام‌جمعه موقت گچساران تصریح کرد: امروز روز جهانی دامپزشکی است و به همه عزیزانی که در این عرصه خدمت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در فعالیت‌هایشان موفق و پیروز باشند.

کد خبر 693411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.