اجاره موقوفات باید به روز شود

امام جمعه بجنورد وقف را یکی از دستورات مترقی اسلام دانست و افزود: طبق روایات وقف عمر را زیاد می‌کند و پس از فوت نیز ثواب وقف به انسان تعلق می‌گیرد، اجاره موقوفات باید به روز شود؛ اماکن موقوفی نباید با اجاره اندک واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _جمعه، چهاردهم مهر ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به تشریح حقوق کودکان نسبت به والدین پرداخت و اظهار کرد: انتخاب نام نیک یکی از حقوق فرزندان نسبت به والدین است و خانواده‌ها نسبت به این امر وظیفه دارند.

وی با انتقاد از انتخاب برخی نام‌هایی که با فرهنگ دینی و ایرانی سازگاری ندارند، افزود: فرزند باید یک عمر با این نام زندگی کند و والدین باید نسبت به انتخاب نام نیکو توجه داشته باشند.

امام جمعه بجنورد عشق به پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و قرآن کریم را لازمه تربیت دانست و گفت: با عشق به این موارد سعادت و عزت فرزند تأمین خواهد شد.

وی تقویت مبانی معرفتی فرزندان از کودکی را لازم برشمرد و افزود: اگر این مبانی تقویت شود، با شبهات متفاوتی که امروزه برای جوانان مطرح می‌شود، ساده‌تر مقابله خواهد شد.

نوری با اشاره به پرداخت نشدن بخشی از طلب گندم‌کاران، گفت: دولت باید زودتر بدهی خود را پرداخت کند تا موجب نارضایتی کشاورزان نشود.

وی در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره داشت و افزود: نیاز ضروری جامعه امنیت است؛ امنیت باعث رشد کشور خواهد شد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، تصریح کرد: نیروهای انتظامی با از خودگذشتگی برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند.

وی وقف را یکی از دستورات مترقی اسلام دانست و افزود: طبق روایات وقف عمر را زیاد می‌کند و پس از فوت نیز ثواب وقف به انسان تعلق می‌گیرد، اجاره موقوفات باید به روز شود؛ اماکن موقوفی نباید با اجاره اندک واگذار شود.

کد خبر 693404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.