مولفه اصلی امنیت مردم هستند/ در ۶‌ماهه نخست سال ۵۵ باند مفسد اقتصادی و قاچاقچی متلاشی شدند

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه پلیس خدمتگذار باید در مدار ولایت باشد، گفت: مؤلفه‌ اصلی تولید امنیت، مردم هستند؛ انتظار می‌رود تکلیف‌مدار باشند و قانون را رعایت کنند و نیروی انتظامی نیز در مقابل باید خدمت‌گذار، عالم و پاسخگو باشد تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سید محمود میرفیضی امروز _جمعه، چهاردهم مهرماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: هفته نیروی‌انتظامی از ۱۳ مهر لغایت ۱۹ مهرماه قرار دارد و برنامه‌های زیادی در سطح ملی و استانی در این هفته اجرا می‌شود، شعاری که برای امسال در نظر گرفته شده شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمت‌گذار است که بر اساس شرایط زمانی و مکانی و نشأت گرفته از بیانات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

وی افزود: اگر بر تاریخچه شعارهای انتخاب شده در سال‌های گذشته نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که بیشتر بر مبانی قانون‌مداری و رعایت قانون، تکلیف شهروندی و رعایت حقوق اجتماعی و… بوده است، شعار انتخاب شده نشان‌دهنده شاکله و عملکرد نیروی انتظامی، مردم و یک چراغ راهنمایی در طول سال است.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در چند سال اخیر یک سری اقدامات تحولی در مجموعه انتظامی کشور انجام شده است که شامل قانون‌محوری، استخدام، به‌کارگیری فناوری‌های نوین، بازخوانی نقشه و سهم در تولید امنیت است، از آنجایی که یکی از مؤلفه‌های اصلی تولید امنیت مردم هستند، آن چیزی که امسال انتظار می‌رود این است که مرد تکلیف‌مدار باشند و قانون را رعایت کنند و در مقابل پلیس نیز خدمت‌گذار، عالم و پاسخگو باشد تا بتوانند اعتماد مردم را جلب نماید.

وی ادامه داد: پلیسی که مورد انتظار ما است با توجه به الزامات و بیانات مقام معظم رهبری این است که پلیس خدمت‌گذار باید در مدار ولایت باشد، بر اساس آن اولویت‌ها و ماموریت‌هایی مشخص می‌شود که در سه حوزه فرمایشات مقام معظم رهبری، وظایف ذاتی و مطالبات مردمی پیگیری می‌کنیم.

میرفیضی با تاکید بر اینکه مطالبات مردمی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مورد توجه ویژه نیروی انتظامی قرار دارد، تصریح کرد: رسیدگی به موقع به خواسته‌های مردم، بهره‌مندی از خدمات الکترونیک و پاکسازی چهره اجتماعی از جمله مهم‌ترین خواسته‌های مردمی است که برای رسیدن به آن‌ها نیروی انتظامی موضوعات نرم‌افرازی و سخت‌افزاری، روزآمدی و سرعت و تقدم پیشگیری را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: رعایت قانون و قانون‌مداری مهم‌ترین موضوع شعار امسال است، استفاده از فناوری‌های روز و نوین یکی از موضوعاتی است که می‌تواند شعار امسال را پوشش دهد، چرا که فناوری روز سبب می‌شود پلیس پاسخگو و پیشتاز باشد و ابزار کلیدی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را برای مدیران فراهم کند.

فرمانده انتظامی خوزستان توضیح داد: سلاح و مهمات یکی از مهم‌ترین موضوعات استان است که در این حوزه در شش ماه نخست سال جاری بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ قبضه سلاح و ۵۲ هزار فشنگ جمع‌آوری و ۱۴۰۰ نفر دستگیر شدند، علاوه بر آن ۱۶ باند فعال در این حوزه شناسایی و متلاشی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد افرادی که تیراندازی می‌کنند، شناسایی و به مراجع قضائی تحویل داده شدند، اضافه کرد: در حوزه اراذل و اوباش ۵ گروه شبکه‌سازی شده شناسایی و دستگیر شدند علاوه بر آن در حوزه سرقت افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات را داشته‌ایم.

میرفیضی با اشاره به کشف بیش از چهار هزار و ۱۴۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر در نیمه نخست سال گفت: تاکنون بیش از پنج‌هزار و ۸۰۰ نفر از معتادان متهاجر تا خرده‌فروش و عمده‌فروش دستگیر شده‌اند، علاوه بر آن در شاخص‌ترین پرونده امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا در شش ماه نخست سال جاری نیز بیش از هزار و ۹۵۵ پرونده تشکل و ۵۵ باند نیز متلاشی شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

کد خبر 693397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.