آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در  فارس همزمان با سفر رئیس جمهور

استاندار فارس گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان فارس عملیات آغاز ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در شیراز و استان فارس اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در آئین آغاز عملیات طرح‌های آبخیزداری و احیای قنوات استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در قرارداد اول که در ارتباط با آب روستایی با بسیج سازندگی و قرارگاه امام مجتب ی (ع) در زمینه آبرسانی به ۳۷۲ روستای استان قرارداد منعقد شد تا امروز بیش از ۷۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این توافق و تکمیل این ۳۷۲ پروژه، ۱۹۵ هزار نفر از مردم استان از نعمت آب منتفع خواهند شد.

استاندار فارس ادامه داد: در یک توافق دیگر ۷۰۰ روستای دیگر استان که با تانکر یا با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی آبرسانی می‌شد ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت تا در تابستان سال آینده مشکلات این روستاها کمتر شود.

وی تصریح کرد: در حوزه آبخیزداری در استان اقداماتی از جمله ایجاد قرارگاه جهادی با حضور اساتید دانشگاه، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و سپاه انجام شد و از حضور خیرین در این حوزه استفاده شد.

ایمانیه خاطر نشان کرد: در ارتباط با سایر پروژه‌ها علی‌رغم اینکه در شیراز بر اجرای پنج هزار کیلومتر کانل‌های‌های آبیاری عمومی و انتقال آب کشاورزی برای استان، ۶۰ رشته قنوات، چهار طرح تغذیه مصنوعی، یک هزار و ۲۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی و یک سد خاکی توافق شد، اما در تهران مقداری از حجم اجرای این پروژه‌ها کاسته شد.

وی افزود: در راستای توافق بر اجرای پنج هزار کیلومتر کانل‌های آبیاری عمومی این میزان به ۱۳۰ کیلومتر کاهش یافت که این حجم تخصیص یافته برای استان فارس که در باغداری رتبه اول و در کشاورزی رتبه دوم کشور را دارد، بسیار اندک است.

استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به افزایش حوزه تغذیه مصنوعی اما در مقابل حجم استخرهای ذخیره آب کشاورزی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در این حوزه درخواست کرد تا این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

کد خبر 693290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.