بارش شهابی کاملوپاردالیس اکتبر ۲۰۲۳ را از دست ندهید

بارش شهابی کاملوپاردالیس اکتبر ۲۰۲۳ از پنج‌شنبه -سیزدهم مهرماه- تا جمعه -چهاردهم مهرماه- فعال خواهد بود و اوج آن حدود جمعه -چهاردهم مهرماه- رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارش شهابی کاملوپاردالیس اکتبر ۲۰۲۳ از پنج‌شنبه -سیزدهم مهرماه- تا جمعه -چهاردهم مهرماه- فعال خواهد بود و اوج آن حدود جمعه -چهاردهم مهرماه- رخ می‌دهد؛ در این دوره زمانی هر وقت نقطه تابش شهاب باران در صورت فلکی اژدها در بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌های کاملوپاردالیس اکتبر وجود خواهد داشت؛ هرچه نقطه تابشی در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های مرئی بیشتر خواهد بود.

نقطه تابش بارش شهابی کاملوپاردالیس اکتبر ۲۰۲۳ همیشه بالای افق است و در طول شب فعال باقی می‌ماند، این نقطه تابش حدود ساعت ۱۰:۰۰ به اوج خود می‌رسد؛ در این زمان، شهاب‌ها به صورت عمودی به پایین می‌بارند و مسیرهای کوتاه نزدیک به نقطه تابش را ایجاد می‌کند؛ در صورتی که در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان می‌سوزد و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوندT انتظار می‌رود که بارش شهابی کاملوپاردالیس اکتبر ۲۰۲۳ حدود ساعت ۱۴:۰۰ به اوج فعالیت خود برسد و بیشترین تعداد شهاب قابل مشاهده باشد.

تربیع آخر ماه

جمعه -چهاردهم مهر- ماه وارد فاز تربیع آخر خود می‌شود، در نیمه‌های شب طلوع می‌کند و در آسمان قبل طلوع آفتاب قابل رصد است، این پدیده از اصفهان از ساعت ۲۲:۳۹ تا ۱۳:۲۵ قابل مشاهده است؛ در این زمان ماه تقریباً نیمه روشن به نظر می‌رسد، ماه هر ۲۹.۵ روز یک بار به دور زمین می‌چرخد و باعث می‌شود در فازهای ماه نو، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر قرار بگیرد.

همانطور که ماه چرخه ماهانه خود را تکمیل می‌کند، در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است؛ به طوری که در ربع آخر نیمه‌های شب طلوع می‌کند و تا سحر در بلندی آسمان ظاهر می‌شود، حوالی ظهر نیز غروب می‌کند؛ ماه در روزهای آینده هر روز دیتر طلوع می‌کند، به طوری که قبل از طلوع خورشید برای مدت زمان کمتری قابل مشاهده است. زمانی که به ماه نو نیز می‌رسد، حوالی سحر طلوع می‌کند، حوالی غروب خورشید نیز غروب می‌کند و تنها در طول روز قابل مشاهده است.

https://in-the-sky.org/news.php?id=20231006_10_100

https://in-the-sky.org/news.php?id=20231006_08_100

کد خبر 693263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.