تلاش برای ایجاد اشتعال از طریق طرح آبخیزداری

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح اشتغال خوبی در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر حسینی محراب امروز چهارشنبه _سیزدهم مهرماه_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در استان خوزستان حدود ۳ میلیون هکتار زمین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود دارد، تاکنون ۶۵۰ هزار هکتار از آن انجام شده و دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار هکتار باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس قرارداد امسال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که تحت نظر بسیج فعالیت می‌کند مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی و بسیج این کار را پیگیری نمایند، سهم استان ما از این قرارداد یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است که باید صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در طرح‌های آبخیزداری در مسیر رودهای فصلی بندهایی ایجاد می‌شود و از این طریق ذخیره‌سازی آب برای مصارف کشاورزی و سایر مصارف انجام می‌شود و چشمه‌ها و قنات‌ها فعال می‌شوند.

وی تاکید کرد: آبخوان‌داری نیز در مناطقی که دشت و صحرا است برای مهار آب و جلوگیری از سیلاب‌ها انجام می‌شود به این صورت که کانال‌هایی کشیده می‌شود و در دو طرف این کانال‌ها خاکریزهایی ایجاد می‌شود و این آب‌های آزاد را مهار می‌کند و برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می‌شود.

حسینی محراب تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح با کمک بسیج و وزارت جهاد کشاورزی اشتغال خوبی برای مردم محلی ایجاد کرد.

کد خبر 693246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.