لزوم رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی به منظور تشکیل گروه‌های درسی دانش‌آموزی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دبیران و مدرسان آموزشی در ایجاد گروه‌های درسی دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز سودجویان، نکات ایمنی و امنیتی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به تازگی مجرمان سایبری با دسترسی به لینک‌های عضویت در گروه‌های درسی دانش‌آموزان اقدام به انتشار محتوای مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه که شامل معلمان و دانش‌آموزان است، کرده‌اند.

وی افزود: برخی از این مجرمان سایبری با سوءاستفاده از هویت دانش‌آموزان عضو این گروه‌ها، برای آنها ایجاد مزاحمت کرده و عامل تهدید و اخاذی شده‌اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: معلمان به عنوان مدیر این گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانند با رعایت نکات امنیتی به خصوص مسدود کردن امکان درج پیام برای سایر اعضا گروه از انتشار محتوای مجرمانه و بروز مشکلات پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد: در صورت عضویت اعضا تأیید هویت شده تنها از طریق شماره تلفن و ارسال و معرفی نکردن لینک عضویت به اشخاص غیر، امکان ورود افراد غیرمجاز و درج محتوا برای آنها وجود نخواهد داشت، همچنین از مدیران گروه‌های درسی دانش‌آموزی تقاضا داریم از شبکه‌های اجتماعی بومی به عنوان بستر آموزشی استفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 693222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.